افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سم زدایی و شادابی مو با این راهکارها

1474056727-626118-1

  • خشکی هوا همیشه بر موها تاثیر می‌گذارد و باعث خشکی و کدر شدنش می‌شود. ضمن اینکه در فصول سرد و خشک سال، رشد مو هم با نوسانات خفیف فصلی که در سطوح هورمون‌ها رخ می‌دهد، کمتر می‌شود.

 

چه می‌خورید؟!
نمی‌گوییم غذاها و مکمل‌های گران گران بخورید که هیچ پژوهش علمی ثابت نکرده چنین موادی سلامت و زیبایی‌تان را تضمین می‌کند اما مسلما عادات‌غذایی، رژیم و هرآنچه می‌خورید روی پوست و موی شما تاثیر می‌گذارد.
مشاهدات جدید صورت گرفته حاکی از آن است که تغییر در خورد و خوراک روی جوش زدن افراد تاثیر بسیاری می‌گذارد و باعث شادابی و درخشش موها حتی قشنگ‌تر شدن لبخند شما می‌شود.
 برای رسیدن به این هدف:
• به گوشت هورمونی، نه بگویید
هورمون‌های موجود در محصولات لبنی مرسوم، گوشت سفید و گوشت قرمز می‌توانند منجر به بروز آکنه در هر نوع پوستی شوند. افرادی که کمتر از این محصولات مصرف می‌کنند یا گوشت و لبنیات ارگانیک می‌خورند پوست بهتری دارند.

• قند فرآوری شده نخورید
قند تصفیه شده موجب بروز یک فرآیند طبیعی به نام گلیکاسیون در پوست می‌شود. این فرآیند به کلاژن و الاستین که پوست را مستحکم و شاداب نگه می‌دارند آسیب می‌زند. به جای قند می‌توانید از گیاه استِـویا یا برگ عسلی برای شیرین کردن استفاده کنید. این گیاه موجب تحریک گلیکاسیون نمی‌شود.

قلیایی شوید
پاک‌کردن درون بدن و دفع سموم داخلی را سم‌زدایی می‌گویند. خوردن مواد‌غذایی قلیایی مانند جعفری، بادام، کلم پیچ، گلابی، لیمو شیرین و سیب به نفع شماست. اگر اسید بدن شما به خاطر نامیزان بودن رژیم غذایی‌تان بالا باشد باعث خارج شدن مواد‌معدنی قلیایی مثل کلسیم، پتاسیم و منیزیم که سلامت و استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و موی شما را تامین می‌کنند از بدن شما می‌شود.

روشن‌تر شوید!
وقتی خورد و خوراک را میزان کردید، می‌توانید سراغ عوامل بیرونی تاثیرگذار بر پوست بروید. مثلا حواس‌تان به آفتاب باشد با شدت گرفتن تابش نورش پوست به‌طور طبیعی به واسطه ترشح چربی بیشتر و شکل‌گیری پوست مرده ضخامت پیدا می‌کند که به آن سخت شدن پوست می‌گویند. اواخر بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای شروع پاکسازی عمیق پوست است. برای این کار می‌توانید:

هفتگی لایه‌برداری کنید
برای خارج کردن چرک جوش‌ها و از بین بردن مواد معدنی و پسماندهای آب لوله کشی روی صورت استفاده از ماسک خمیری گزینه خوبی است؛ بار منفی خمیر، بار مثبت ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها را جذب کرده و به سطح پوست می‌آورد؛ در نتیجه با برداشتن ماسک، این آلودگی‌ها شسته شده و از بین می‌روند.

مرده‌‌شویی کنید!
علاوه بر لایه برداری هفتگی،  سلول‌های مرده پوست هم باید هر روز پاک شوند. این کار مانع از تیره شدن پوست می‌شود. پس از ماده شوینده‌ای استفاده کنید که عامل پوسته پوسته‌کننده آن از اجزای ریز ساخته شده باشد، این اجزا آن‌قدر ریزند که به چشم نمی‌آیند اما هنگام شست‌و‌شوی صورت کاملا حس می‌شوند.

از حمام نزنید!
درست است که هوا سرد شده و حمام رفتن به لذت‌بخشی تابستان نیست اما حواس‌تان باشد که در پاییز و زمستان هم باید یک روز درمیان حمام کنید تا پوست‌تان همیشه تمیز باشد؛ اینطوری هر روز صبح آن را با مصرف مرطوب‌کننده‌های حاوی ضدآفتاب و آنتی‌اکسیدان محافظت کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان را خنثی می‌کنند. همواره اهمیت استفاده از ضد‌آفتاب را فراموش نکنید. بدون استعمال کرم ضد‌آفتاب هر اقدام دیگری برای جوان نگهداشتن صورت بی‌فایده است چون خورشید بزرگ‌ترین منبع التهاب، پیری زودرس و شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد است. پوست ما هر روز فلزات سنگین را به‌خود جذب می‌کند که این امر به سلامت و زیبایی پوست آسیب می‌زند. کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ترکیباتی شیمیایی موسوم به «کی‌لیت» (لیگاندی که بیش از یک جفت الکترون به فلز مرکزی کمپلکس می‌دهد) هستند که با این تاثیرات مبارزه می‌کنند. عوامل «کی‌لیت» ساز خاصیت سم زدایی دارند و از بروز آسیب‌های جدید به پوست جلوگیری می‌کنند.

موهای مرده را زنده کنید!
خشکی هوا همیشه بر موها تاثیر می‌گذارد و باعث خشکی و کدر شدنش می‌شود. ضمن اینکه در فصول سرد و خشک سال، رشد مو هم با نوسانات خفیف فصلی که در سطوح هورمون‌ها رخ می‌دهد، کمتر می‌شود. پس ممکن است کمتر کوتاه کردن موها موجب آسیب دیدن موها شود. به کمک راهنمایی‌های زیر موهای خود را به زندگی برگردانید:
– برای داشتن موی سالم‌تر از شامپوهای لایه بردار استفاده کنید تا با پوسته‌پوسته شدن کف سر سلول‌های مرده پوست از بین بروند.
–  اغلب مردم در فصل زمستان کمتر حمام می‌کنند و این اشتباه بزرگی است. حتما هر روز یا یک روز در میان موهای‌تان را بشویید و در پایان هر فصل، با شستن روزانه موها توسط شامپویی بدون سولفات و حاوی مرطوب‌کننده به‌مدت یک هفته، پس مانده محصولات حالت‌دهنده و آرایشی مو را که حتی بعد از شامپو‌کردن از موها جدا نشده‌اند را پاک کنید.
– آب لوله‌کشی حاوی مواد معدنی است که روی موها انباشته می‌شود. اگر آب لوله کشی سخت باشد و اصطلاحا املاح آن زیاد باشد می‌توان از فیلتر‌های تصفیه آب استفاده کرد. راه حل دوم استفاده از شامپوهای نرم‌کننده حاوی چلیتور است که از تجمع مواد معدنی روی موها جلوگیری می‌کند.

راز رشد کم موها!
در فصول سرد و خشک سال، رشد مو هم با نوسانات خفیف فصلی که در سطوح هورمون‌ها رخ می‌دهد، کمتر می‌شود.

یک ترفند!
برای داشتن موی سالم‌تر از شامپوهای لایه بردار استفاده کنید تا با ‌پوسته شدن کف سر سلول‌های مرده پوست از بین بروند.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *