افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه های سفید کردن صورت

در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند.

opp

میوه ها و سبزیجات

روشن کننده های طبیعی

از آنجا که بعضی از کرم ها و سرم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید.

از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود، بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید.

– توت فرنگی: توت فرنگی میوه ای مغذی است که با داشتن ویتامین C یک داروی طلایی برای پوست شماست. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که استحکام پوست را بهبود می بخشد و صورتتان را تازه و روشن نشان می دهد.

– آناناس: با داشتن ویتامین C فراوان برای طراوت پوست مفید است. آناناس آنزیمی دارد که به کاهش لکه های ناشی از پیری پوست کمک می کند. برای روشن شدن پوست تان می توانید آناناس را مستقیم روی آن بمالید.

– لیمو: این میوه ها هم با داشتن اسید اسکوربیک و آنتی اکسیدان های فراوان پوست را از تیرگی نجات می دهد. مقداری لیمو داخل آب بچکانید و آن را بنوشید.

کرم های روشن کننده

تاثیر کند اما موثر
یکی دیگر از روش هایی که برای روشن سازی پوست از آن استفاده می شود، استفاده از کرم های موضعی است. این روزها اگر به هر داروخانه ای سر بزنید تعداد زیادی کرم های روشن کننده خارجی و ایرانی می بینید که کارشان شفاف سازی و روشن کردن پوست است.

oppp

چند ماسک روشن کننده پوست

ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است.
اگرچه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

۱- ماسک سفیده تخم مرغ
علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.
یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

۲- ماسک ماست و نشاسته
این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

۳- ماسک عسل
یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.

۴- ماسک موز و عسل
یک موز کوچک رو له کنین، ۲ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنین، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنین و ماسک درست شده رو بر روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورین.

۵- ماسک پوست های حساس
آب خیار، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی رو بر روی صورتتون به کار ببرین و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب بشورین، این روش بهترین نتایج رو برای پوست های حساس به بار میاره.

4 نظر

  1. خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  2. به نظر من رنگ پوست هر نفر بسته به رنگ دانه هاشه و تغییری نمیکنه.پوست تیره ویا سفید مهم نیست .مهم بی لک بودن وشفافیتشه.

  3. من بدبختی اینجاس ک پوستم شفافم نیست خداروشکر لک ندارم فقط پوستم چروک شده شل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *