افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار طبیعی جلوگیری از سوزش قلب

  • اگر قبل از خواب به حالت نشسته استراحت نکنید، از عوارض سوزش قلب در امان نخواهید بود. معده اسیدی بدان معنی است که سطح pH معده تا حد قابل توجهی افزایش یافته است؛ در این شرایط، راهی جز خنثی کردن سطح اسیدی معده نخواهید داشت.

 

یک پنجم از بزرگسالان به طور هفتگی از سوزش قلب رنج می‌برند. این افراد می‌توانند به طرق مختلف با سوزش درونی خود مقابله کنند. در ادامه به چند نمونه از روش‌های مقابله با این مشکل می‌پردازیم.
هر نوع وعده غذایی بزرگ می‌تواند باعث سوزش قلب شود. به طور کلی، غذاهای چرب فضای بیشتری از معده شما را اشغال می‌کنند. این مواد غذایی باعث شل شدن عضلات مری شده و باعث می‌شوند که مری نتواند از برگشت اسید جلوگیری کند. برگشت اسید به نوبه خود باعث احساس سوزش در اطراف قفسه سینه می‌شود. ورزش کردن در ۲ ساعت نخست پس از صرف غذا باعث اعمال فشار بر عضلات شکمی شده و بر عملکرد مری اثر می‌گذارد.
فشار کاری زیاد نیز یکی از عوامل موثر بر سوزش قلب است. کار کردن تا دیروقت، نخوردن به موقع شام و دیر خوابیدن از جمله عواملی هستند که باعث ریفلاکس اسید می‌شوند. چون مواد غذایی در این شرایط زمان کافی برای هضم شدن ندارند. دراز کشیدن در رختخواب باعث می‌شود که معده تحت تاثیر گرانش قرار بگیرد. در این شرایط، عملکرد روده تنزل یافته و مواد غذایی در بدن ثابت می‌مانند. از این رو، معده در انتقال مواد غذایی در بدن دچار مشکل می‌شود. اگر می‌خواهید پس از صرف غذا استراحت کنید، بالش را پشت‌تان بگذارید و در حالت نیمه‌نشسته استراحت کنید.
اگر قبل از خواب به حالت نشسته استراحت نکنید، از عوارض سوزش قلب در امان نخواهید بود. معده اسیدی بدان معنی است که سطح pH معده تا حد قابل توجهی افزایش یافته است؛ در این شرایط، راهی جز خنثی کردن سطح اسیدی معده نخواهید داشت.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *