افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار سنتی برای درمان سردی دست و پا

  • شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که جریان خون را در دست ‌وپا افزایش می‌دهد. این کار با فعال‌سازی بیوشیمیایی موادی که به گشاد شدن عروق کمک می‌کند ، انجام می‌گیرد.

 

سرد بودن دست ‌وپا یک مشکل شایع است. اما در برخی موارد، سردی می‌تواند نشانه مشکلات جدی ‌تر ازجمله بیماری‌های محیطی عروق ، لوپوس و آرتریت روماتوئید باشد. بااین ‌وجود، بیشتر افرادی که دست ‌وپایشان سرد می شود سالم هستند.

شکلات تلخ:
شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که جریان خون را در دست ‌وپا افزایش می‌دهد. این کار با فعال‌سازی بیوشیمیایی موادی که به گشاد شدن عروق کمک می‌کند ، انجام می‌گیرد.

ژینکو بیلوبا:
ترکیبات موجود در این گیاه باعث گشادشدن عروق خونی در تمام بدن و به‌طور موقت باعث افزایش جریان خون در اندام‌های تحتانی می‌شود. برای کمک به گرم نگه‌داشتن دست ‌وپا می‌توان مکمل آن را نیز مصرف کرد.

ورزش:
روزی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش ، به ‌ویژه پیاده‌روی سریع یا طناب زدن باعث جریان یافتن خون در دست و پا و گرم نگه‌ داشتن آن‌ها می‌شود.
اگر دست‌ وپا در زمان کوتاهی پس از ورزش کردن دوباره سرد شد ، سعی کنید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دوچرخه ‌سواری کنید .در این حال هم‌ زمان دست‌ها را نیز در حالت چرخشی حرکت دهید. این ورزش ساده می‌تواند به جریان خون سرعت ببخشد و بدن را سریع گرم کند.

خوردن مواد غذایی تند:
ادویه ای مانند فلفل، پودر پیازو پودر سیر و پودر کاری به جریان خون کمک می‌کند تا دست‌وپا گرم شود. این مواد غذایی درد عضلات پس از ورزش را نیز کاهش می‌دهد.

ماساژ:
ماساژ با تحریک خون به دام افتاده، اجازه حرکت آزادانه آن را به بدن ازجمله اندام‌های تحتانی می‌دهد.

کم‌آبی: بهترین راه برای مبارزه با گردش خون ضعیف نوشیدن آب است. بنابراین به‌طور مرتب آب مصرف کنید.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *