افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه و اثرات سوءهاضمه بر کبد چرب

download (2)

  • یکی از دلایل بروز کبد چرب سوء هاضمه و یا هضم ناقص مواد در معده است، به ­طور کلی هر عاملی که باعث ایجاد سوءهضم شود کبد چرب ایجاد می کند. معده هضم غذا را برعهده دارد و مواد غذایی از معده به کبد می­روند .

 

طب سنتی ایران نقش و جایگاه ویژه برای کبد در حفظ سلامتی انسان در نظر گرفته است  به نحوی که حکمای طب ایرانی از جمله بوعلی سینا، ذکریای رازی ، حکیم جرجانی و… کبد را جز اعضای رئیسه بدن (در کنار قلب و مغز) و منشا و مبدا روح و قوای طبیعی در نظر گرفته اند. لذا هر گونه بیماری آسیب رسان مانند سوء هاضمه به این عضو مهم و حیاتی، چه در مکتب طب سنتی ایران و چه در مکتب طب کلاسیک، از اهمیتی ویژه برخوردار می باشد. از جمله بیماری هایی که در جوامع امروزی شیوع و گسترش روز افزونی دارد، بیماری کبد چرب است.
مکتب طب سنتی ایران ، همان گونه که برای کل بدن یک مزاج کلی و عمومی قائل است، تک تک اعضای بدن را نیز دارای مزاجی خاص می داند که هر عضو تنها در صورت دارا بودن مزاج طبیعی خود، عملکرد طبیعی و نرمال خواهد داشت. در صورتی که به هر دلیل مزاج عضو به تدریج از حالت طبیعی و نرمال خود فاصله بگیرد، سوء مزاج رخ داده است که می تواند بسته به عضو مذکور و نوع سومزاج تظاهرات بالینی متفاوتی را داشته باشد. از منظر طب سنتی ایران مزاج کبد در حالت طبیعی خود گرم و تر دانسته شده است و چنانچه به هر دلیلی مزاج طبیعی آن به سمت سردی و رطوبت میل نماید، در واقع سوء مزاج رخ داده که می تواند طیف وسیعی از بیماری های خفیف تا شدید و مزمن کبد چرب را شامل شود.

غلبه سردی بر کبد توانایی کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها کم می کند و موجب انباشتگی چربی در بافت کبد و پیدایش کبد چرب می شود.

تاکنون در طب نوین درمان قطعی منفردی برای این بیماری یافت نشده است.

هضم ناقص در معده یا سوء هاضمه ، یک دلیل بروز کبد چرب

یکی از دلایل بروز کبد چرب سوء هاضمه و یا هضم ناقص مواد در معده است، به ­طور کلی هر عاملی که باعث ایجاد سوءهضم شود کبد چرب ایجاد می کند. معده هضم غذا را برعهده دارد و مواد غذایی از معده به کبد می­روند، در نتیجه هر عاملی که در معده ایجاد سوهاضمه کند می ­تواند در کبد انسدادهای ریز ایجاد کند و در نهایت این انسدادهای ریز، کبد چرب را به وجود می ­آورند. بنابراین محصول هضم معده که وارد کبد می‌شود باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

مزاج طبیعی معده گرم و تر است  به علت زیاد شدن خلط بلغم و یا به عبارتی اثر سوء مزاج خلط بلغم در معده علائمی مانند  ترش کردن معده، نفخ معده، دل درد  به وجود می آید که در این صورت هضم کاملی صورت نگرفته  و  محصول هضم معدی که وارد کبد می شود از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

روش بهبود سوء هاضمه چیست ؟

  • در این صورت بهتر است از مقطر ضد بلغم پاپریکا برای تنظیم حرارت معده، بلغم و رفع سردی معده استفاده شود.
  • آب یخ مصرف نشود.  مایعات بین و بلافاصله بعد ازغذا مصرف نشود.
  • همزمان مواد خام و پخته استفاده نشود.
  • روغنهای سالم مثل زیتون، کنجد، روغنهای حیوانی سالم و کره محلی استفاده شود.
  • روغنهای بازاری ( بویژه روغنهایی با برچسب تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته ) ،سس مایونز و فست فودها ، کره های بازاری و گیاهی مصرف نشود.

همچنین در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان و فرآوری آن­ها محصولاتی تهیه شده که به ­وسیله آن­ها به ­راحتی و با موفقیت کامل کبد چرب درمان شده است.

مقطر پاک­سازی کبد پاپریکا محصولی است که برای تولید آن به­ وسیله بهره‌گیری از طب سنتی و انجام آزمایشات دقیق علم روز، از گیاهانی استفاده شده که همگی در دفع چربی­های زاید از کبد و خون نقش بسزایی دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *