افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در سفرهای هوایی این غذاها را نخورید

  • تا حالا دقت کرده اید که در فیلم ها وقتی مردم در حال پرواز با هواپیما هستند همیشه مشغول خوردن یک بسته بادام زمینی شور هستند؟ در واقع آن ها کار اشتباهی انجام می دهند، چون که اسنک های شور بهترین خوراکی برای خوردن در حین پرواز نیست.

 

وقتی که قبل از سوار شدن به هواپیما وقت خود را تلف می کنید، ممکن است وسوسه شوید که به رستوران فرودگاه سر بزنید، همبرگری خوشمزه سفارش دهید و عکس های آن را در اینستاگرام منتشر کنید. ولی می دانستید که چیزی که قبل و در حین پرواز با هواپیما می خورید می تواند احساسی بسیار بد در هنگام پرواز به شما بدهد؟

در اینجا غذاهایی که باعث می شود احساس بد (و خوب) در هنگام سفر با هواپیما پیدا کنید را معرفی می کنیم.

  1. غذاهای گازدار برای دل و روده تان خوب نیست

با قانونی طلایی شروع می کنیم، که اجتناب از خوردن هر چیزی است که باعث می شود از درون احساس باد دار بودن بکنید، به ویژه در پروازهای طولانی مدت. دلایل آن بسیار واضح است و به خاطر همین از جزئیات صرف نظر می کنیم، ولی به طور کلی بهتر است که از خوردن لوبیا و غذاهای گازدار خودداری کنید. غذاهای سرخ کرده پیش از پرواز هم خیلی مناسب نیستند. این غذاها فقط باعث می شود که احساس ناراحتی به شما دست بدهد، که مسلماً بهترین راه برای شروع سفر نیست.

۲. سبزی های کلمی

سبزی های کلمی در واقع گروهی از سبزیجات است که شامل گل کلم، کلم بوک چوی، کلم بروکسل، کلم کالی و سایر انواع کلم می شود. این سبزیجات فوق العاده شامل کربوهیدرات ها و ویتامین های بسیاری هستند و به خاطر همین برای رژیم غذایی سالم عالی هستند، ولی در طول پرواز می توانند به شما احساس پر باد بودن دهند و در نتیجه باعث ناراحتی تان شوند. در موارد نادر دیده شده که این سیزیجات حتی در محیط های فشار بالا مثل هواپیما موجب سکته شده اند.

۳. اسنک های شور و تند

تا حالا دقت کرده اید که در فیلم ها وقتی مردم در حال پرواز با هواپیما هستند همیشه مشغول خوردن یک بسته بادام زمینی شور هستند؟ در واقع آن ها کار اشتباهی انجام می دهند، چون که اسنک های شور بهترین خوراکی برای خوردن در حین پرواز نیست. همانطور که حدس زدید، این به خاطر نمک بیش از اندازه است، که می تواند باعث تشنگی شما شود. در هنگام پروازهای طولانی مدت این می تواند به ضررتان تمام شود. سعی کنید از خوردن نمک زیاد در پرواز با هواپیما خودداری کنید.

۴. کافئین زیاد

ما درک می کنیم که برای بسیاری از عاشقان سفر، حتی فکر پرواز کردن بدون کافئین هم می تواند زجرآور باشد. ولی متأسفانه، مصرف مقدار زیاد کافئین و قهوه قبل یا در حین سفر می تواند تأثیری دوگانه داشته باشد به طوری که هم احساس دهیدراته بودن کنید و هم نیاز داشته باشید که دفعات بیشتری به دستشویی بروید. قهوه همچنین می تواند چرخه خواب شما را هم بهم بریزد، که بعد از پروازی طولانی حس بدی به شما خواهد داد (البته جت لگ خودش به تنهایی معمولاً همین مشکل را برایتان به وجود می آورد، پس این مورد را نیاز نیست خیلی به کافئین نسبت دهیم).

۵. خوراکی های شیرین

به طور کلی هیچ کس نباید مقدار زیادی شیرینی (و مقادیر زیادی کیک و دونات) بخورد، ولی خودداری از مصرف شیرینی در هنگام پرواز خیلی بیشتر هم باید رعایت شود. این موضوع به این خاطر است که سطح قند خونتان بالا خواهد رفت، و باعث می شود که احساس گرسنگی و کسل بودن به شما دست دهد.

۶. نوشیدنی های گازدار

اگر لوبیا باعث می شود که معده شما در هنگام پرواز پر باد شود، پس تصور کنید که چند بطری نوشیدنی گازدار چه بلایی سر دل و روده تان خواهد آورد. کافئین و قند الگوهای خواب شما نیز را بهم خواهند ریخت، و به همین خاطر خوابی که در طول پرواز نیاز دارید را از دست خواهید داد. از آبمیوه بدون گاز استفاده کنید، یا اگر حتماً بر حباب دار بودن نوشیدنی اصرار دارید، به سراغ آب گازدار یا سودا بروید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *