افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان خارش ناحیه تناسلی خانم ها

دکتر محمد شیزرپور ، متخصص پوست و مو در این رابطه می‌گوید:

چند نکته مهم دیگر در مورد خارش ناحیه تناسلی وجود دارد:

ry

۱- توجه داشته باشید هرگونه خارش یا سوزش یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی نشانه بیماری منتقل از راه تماس جنسی نیست. و بیخود فکر خود را مشغول این موضوع نکنید. استرس ابتلا به یک بیماری آمیزشی خود منجر به تشدید خارش در ناحیه تناسلی می‌شود.

۲- مسائل روحی در خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی نقش مهمی دارند. اگر مبتلا به افسردگی هستید بدانید بدون درمان افسردگی خارش ناحیه تناسلی شما بهبود نخواهد یافت.

۳- در درمان خارش و سوزش ناحیه تناسلی به طور کلی داروهای خوراکی ارجح‌اند. از پزشک خود بخواهید تا آنجا که ممکن است داروی خوراکی برای شما تجویز کند. در صورت نیاز به داروی مالیدنی پایه پماد نسبت به پایه کرم ارجح است.

۴- به دنبال برخی درمان‌های خارش ناحیه تناسلی امکان اضافه شدن مشکلات جدید مثلاً اضافه شدن عفونت قارچی یا حساسیت به داروهای تجویزی وجود دارد. معمولاً پزشکان برای پیشگیری از عفونت قارچی ثانویه پیشاپیش درمان پیشگیرانه تجویز می‌کنند.
راه‌حل فوری برای تسکین خارش و سوزش حاد:

۱- کمپرس آب سرد شده در یخچال (آب شیر را در یخچال سرد کنید و نه در فریزر)

۲- ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس آب سرد حداکثر ۲ بار در روز

۳- سپس ناحیه را به آرامی خشک کرده و از وازلین خالص استفاده کنید (بدون عطر و مواد نگه‌دارنده)

۴- اگر خارش و سوزش به قدری شدید است که مانع ادرار کردن و یا مقاربت می‌گردد می‌توانید به طور موقت از پماد لیدو کائین استفاده کنید (نه ژل لیدوکائین و نه کرم لیدو کائین)

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *