افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های لیپوساکشن

با فواید و مضرات لیپوساکشن آشنا شوید

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ لیپوساکشن، که لیپوپلاستی، لیپوسکالپچر ساکشن، لیپکتومی یا لیپو نیز خوانده می شود، یک روش جراحی زیبایی است که طی آن چربی های قسمت های مختلف بدن شکسته شده و خارج بدن کشیده می شوند. طی این عمل یک تیوب توخالی در لایه زیرین پوست قرار داده می شود که از درون آن چربی ها از طریق مکش بسیار شدید از بدن خارج می شوند. رایج‌ترین نواحی بدن که مورد لیپوساکشن قرار می‌گیرند عبارتند از حلقه دورشکم، باسن، گردن، ران، چانه، قسمت بالا و پشت بازوها، ساق پا و کمر. پیش از اینکه بیشتر درباره فواید و خطرات لیپوساکشن بدانید چند نکته را در نظر داشته باشید :

  • لیپوساکشن یک متد کاهش وزن یا درمانی برای اضافه وزن نیست.
  • این عمل برای از بین بردن سلولیت ها یا جای زخم به کار نمی رود.
  • لیپوساکشن می تواند سلول های چربی را به طور دائمی از بدن خارج کند و روی شکل اندام تاثیر بگذارد. اما اگر بیمار پس از انجام این عمل زندگی سالمی را پیش نگیرد این سلول های چربی حتی ممکن است بزرگتر از قبل شوند.
  • میزان چربی که طی عمل لیپوساکشن می تواند از بدن خارج شود محدود است.
  • لیپوساکشن معمولا برای بهبود شکل اندام استفاده می شود و بر سلامتی نقشی ندارد.

اگر شخصی تصمیم می گیرد که عمل لیپوساکشن انجام دهد باید حتما درباره فواید و معایب آن با پزشک خود صحبت کند و همه مواردی که باید پس از انجام این عمل انجام دهد را در نظر بگیرد. لیپوساکشن معمولا برای افرادی که رنگ پوستشان یکسان است و پوست محکم و سفتی دارند نتیجه بهتری خواهد داشت. افرادی که پوست شلی دارند ممکن است در نواحی که عمل لیپوساکشن انجام گرفته است مقداری افتادگی مشاهده کنند. افراد بالای ۱۸ سال با سلامتی کاملی می توانند کاندید برای این عمل باشند.

پیش از انجام این عمل بیمار باید تست های سلامتی مختلفی انجام دهد تا از درست پیش رفتن عمل اطمینان حاصل شود. ممکن است این نکات به او گوشزد شود :

  • افرادی که به طور معمول از آسپرین یا داروهای ضد التهاب استفاده می کنند باید حداقل دو هفته قبل از عمل دارویی مصرف نکرده باشند.
  • خانم ها پیش از عمل از داروهای ضدبارداری استفاده نکنند.
  • بیمارانی که دارای کم خونی هستند باید قبل از عمل مکمل های آهن مصرف کنند.

پیش از عمل فرمی به بیمار داده می شود تا با امضا کردن آن تایید کند که از همه خطرات، فواید و نکاتی که درباره این عمل وجود دارد مطلع است. این عمل معمولا بین ۱ الی ۴ ساعت طول می کشد. نتیجه نهایی لیپوساکشن خیلی زود مشخص نمی شود و بیمار باید صبر کند تا التهاب بدن او برطرف شود. این مساله ممکن است چند ماه طول بکشد، حداقل ۴ هفته نیاز است تا نتیجه اولیه از انجام این عمل به دست بیاید. افرادی که می توانند وزن خودشان را کنترل کنند، معمولا نتیجه بهتر و طولانی تری از عمل لیپوساکشن می گیرند.

هر عملی خطراتی از جمله عفونت یا خونریزی نیز بهمراه دارد که این خطرات بستگی به میزان بزرگ بودن عمل، توانایی های پزشک و شرایط محل جراحی دارد. همچنین عمل لیپوساکشن اثرات جانبی نیز دارد که ممکن است برخی از افراد با آنها مواجه شوند :

  • کبودی : کبودی در نواحی بدن که تحت عمل لیپوساکشن قرار گرفته است ممکن است تا چند هفته باقی بماند.
  • التهاب : همانطور که گفته شد بعد از عمل، بدن ملتهب است و ممکن است کمی ورم کرده به نظر برسد. برای برخی از افراد این التهاب تا ۶ ماه نیز طول می کشد.
  • عفونت : خیلی کم پیش می آید که در اثر این عمل پوست دچار عفونت شود اما در هر حال محتمل است. گاهی ممکن است عفونت بوجود آمده نیاز به جراحی نیز داشته باشد.
  • مشکلات کلیوی و قلبی : از آنجایی که مایعات به بدن وارد شده یا در اثر عمل ساکشن از بدن خارج می شود ممکن است تغییر سطح مایعات بدن باعث مشکلاتی در کلیه یا قلب شود، هرچند این مساله بسیار نادر است.
  • بی حسی : ممکن است نقاطی که تحت عمل قرار گرفته اند تا مدتها دچار بی حسی یا خواب رفتگی شوند اما موقتی است.
  • سوختگی پوست : ممکن است حرکت تیوب زیر پوست تاثیر بر پوست یا اعصاب آن داشته باشد هرچند این مساله نیز موقتی خواهد بود.
  • آلرژی : بیمار ممکن است به تجهیزات یا داروها آلرژی داشته باشد.

با دانستن تمامی این نکات می توانید تصمیم بهتری برای انجام عمل لیپوساکشن بگیرید و نتیجه بهتری نیز انتظار داشته باشید.

لیپوساکشن رایج ترین عمل زیبایی در آمریکا است که معمولا سالی بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نفر از این عمل برای خارج کردن چربی های اضافه استفاده می کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *