افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص و فواید شگفت انگیز سیر برای سلامتی بدن

ba1241

کنترل فشار خون

۴ حبه سیر مقدار قابل توجهی آلیسین دارد که این ترکیب می تواند از ابتلا به پرفشاری خون پیشگیری کند.

مقابله با سرما خوردگی

مصرف سیر باعث تقویت قدرت دفاعی بدن شده و سد محافظی را در برابر میکروارگانیسم های عامل سرما خوردگی ایجاد می کند. مصرف سیر خام با شروع نخستین علائم سرماخوردگی می تواند علائم آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

مقابله با درد پشت

خواص ضدالتهابی سیر باعث شده تا این خوراکی درد پشت و همچینن دیگر دردهای عضلانی را کاهش دهد. برای بهره مندی این تاثیر کافی است ۵ قطره عصاره سیر در یک لیوان آب رقیق شده و استفاده گردد.

بهبود جراحات

یک توصیه عالی برای پیشگیری از  عفونت جراحات و خراشیدگی ها، سیر است. در این صورت یک حبه سیر را خرد کرده و روی قسمت آسیب دیده بگذارید.

تسکین سوختگی ها

برای بهبود آفتاب سوختگی یا سوختگی های آتش می توانید یک لایه از خمیر مانند از سیر را روی پوست بمالید وبگذارید ۲۰ دقیقه بماند. این ماده باعث ترمیم، تسکین و پیشگیری از ایجاد زخم می شود.

مقابله با زخم معده

برای تسکین زخم های معده توصیه می شود ۴ تا ۵ حبه سیر خام روزانه طی یک ماه کامل مصرف شود.

درمان آرتریت

خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی سیر می تواند به کاهش درد، التهاب و خشکی ناشی از آرتریت کمک کند.

 

سلامت سیستم قلب و عروق

سیر تولید کلسترول بد خون از طریق کبد را کنترل می کند و در عوض باعث تحریک تولید کلسترول خوب می شود. از همین رو مصرف منظم سیر مانع از تجمع چربی ها در دیواره رگ ها و انسداد خطر آفرین می شود. به علاوه، سیر با رقیق کردن خون به بهبود جریان آن کمک کرده که عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

تاثیر آنتی بیوتیکی

این خوراکی طبیعی عملکرد آنتی بیوتیکی بسیار قوی دارد که مانع از فعالیت بسیاری از میکروارگانیسم های بیماری زا می شود. با توجه به تحقیقات متعدد، سیر حتی از داروهای آنتی بیوتیک نیز مؤثرتر است زیرا هیچ عارضه جانبی ندارد.

پیشگیری از آلزایمر و دمانس

آنتی اکسیدان های قوی موجود در سیر عملکرد رادیکال های آزاد را متوقف می کند. این خاصیت از بروز بیماری های مغزی رایج مانند آلزایمر و دمانس پیشگیری خواهد کرد.

 

 سم زدایی از بدن

تغذیه نادرست، آلودگی محیط و سبک زندگی یکجا نشینی عواملی هستند که باعث تجمع مواد سمی و مواد سنگین در بدن می شود. اگر این مواد از بدن دفع نشود، می تواند زمینه ساز مشکلات سلامتی در میان مدت یا طولانی مدت می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در سیر به حذف مواد زائد از بدن کمک می کند و به خصوص در مورد سرب مؤثر است.

سلامت استخوان ها

سیر سطح استروژن خون در خانم ها یائسه را افزایش می دهد که این مسئله خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. با این حال، برخی تحقیقات علمی این مسئله را به طور کامل تایید نمی کنند.

حفظ سلامت غده تیروئید

مصرف سیر خام به تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک می کند. در واقع، این خوراکی برای مقابله با کم کاری تیروئید مفید است زیرا ید دارد.

پیشگیری از سرطان

مطالعات بسیاری ثابت می کنند مصرف روزانه سیر تاثیر ضد سرطان بر بدن به خصوص سرطان کولون و سینه  دارد.

رفع واریس

عروق واریسی نه تنها جنبه نازیبایی دارند بلکه مشکل سلامتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. سیر خام جریان خون را تحریک می کند که در مقابله با ایناراحتی مؤثر است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *