افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خطرات برنزه کردن با دستگاه سولاریوم

  • محققان معتقدند که برنزه کردن با سولاریوم بسیار از نور خورشید خطرناک‌تر است، زیرا این دستگاه‌ها پرتوهای فرابنفش A و B در حد بسیار زیادی به فرد می‌تابانند.

 

محققان هشدار می‌دهند که از هر ۵ زن، یک نفر به قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش برای برنزه شدن وابستگی شدید پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که حتی آگاه کردن آنها از احتمال ابتلا به سرطان پوست، بازدارنده نیست. در این میان، زنان مبتلا به افسردگی، سه برابر بیش از دیگران به برنزه شدن با سولاریوم اعتیاد دارند.

محققان به پزشکانی که برای بیماران مبتلا به اختلال عاطفی فصلی، نور درمانی با استفاده از سولاریوم تجویز می‌کنند، هشدار می‌دهند که این کار را با استفاده از جعبه نور عاری از خطر ابتلا به سرطان پوست انجام دهند.

به گفته این محققان، برنزه کردن، به ویژه در زنان جوان، خطر ابتلا به سرطان پوست را تاحد بالایی افزایش می‌دهد. همچنین دستگاه‌های سولاریوم می‌توانند حدود ۲۰ درصد خطر ابتلا به ملانوما (تومور بدخیم پوستی) و سرطان پوست غیرملانومایی را ۲۹ تا ۶۷ درصد افزایش دهند. افراد با هربار وارد دستگاه سولاریوم شدن، یک یا دو درصد به سرطان پوست نزدیک‌تر می‌شوند.

محققان معتقدند که برنزه کردن با سولاریوم بسیار از نور خورشید خطرناک‌تر است، زیرا این دستگاه‌ها پرتوهای فرابنفش A و B در حد بسیار زیادی به فرد می‌تابانند.

محققان در بررسی‌های دیگر متوجه شدند که نور فرابنفش نوعی واکنش اپیوئید در مغز به وجود می‌آورد. واکنش اپیوئید، شبیه به واکنشی است که در اثر مصرف مواد مخدر به فرد دست می‌دهد. یکی از دلایلی که افراد افسرده به این دستگاه وابسته می‌شوند، نیز می‌تواند واکنش اپیوئیدی باشد.

محققان معتقدند با مشاوره و تجویز دارو می‌توان افراد معتاد به سولاریوم را – درست مانند معتادان دیگر- درمان کرد.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *