افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خشکاندن ریشه های افسردگی

علل افسردگی و چگونگی بروز آن

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ افسردگی یک احساس است که وقتی اتفاق ناخوشایندی می‌افتد و ما نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم پیش می‌آید؛ اگر چه معمولا افسردگی اثرات جدی ایجاد می‌کند و اثرش تا مدت طولانی باقی می‌ماند، اما علت واقعی آن به خوبی مشخص نشده است برخی از نظریه‌هایی وجود دارد که دلایل چندگانه بروز آن را نشان می‌دهد. عوامل داخلی و خارجی متفاوتی وجود دارد که باعث ایجاد افسردگی می‌شوند.

ژنتیک و افسردگی

نظریه‌هایی وجود دارد که معتقدند عوامل ژنتیکی نیز روی افسردگی تاثیر دارد. با توجه به این نظریه، خانواده و رفتار آنها ممکن است منجر به ایجاد این بیماری در فرد شود. مطالعات و پژوهش‌های متعددی صورت گرفته که نشان می‌دهد اعضای خانواده‌ای که تحت تاثیر این مشکل قرار دارند دارای یک نوع آرایش ژنتیکی خاص هستند که بسیار متفاوت از اعضای خانواده‌ای است که تحت تاثیر آن نیستند.

تغییر در ساختار مغز

تغییر در ساختار مغز یا حتی عملکرد مغز می‌تواند یکی دیگر از دلایل افسردگی باشد. در حالی که شواهد روشنی وجود ندارد که نشان دهد عملکرد مغز و یا ژنتیک تاثیر زیادی روی آن داشته باشد اما محققان زیادی همچنان در حال تحقیق روی این موضوع هستند.

عزت نفس پایین

به نظر می‌رسد که عزت نفس پایین و بدبینی از دیگر عوامل افسردگی باشند. بعضی از ویژگی‌های خلقی در فردی که از عزت نفس پایین رنج می برد مانند احساس بد بینی به خود، بی ارزش نگاشتن خود، تمایل به پایان یافتن زندگی و شاید حتی تلاش برای خودکشی  وجود دارد که نشان می‌دهد فرد دچار این مشکل شده است. این افراد جنبه‌های منفی زندگی را مشاهده می کنند و آن‌ها را بزرگتر از واقعیت و حل نشدنی می‌پندارند و همین موضوع باعث می‌شود که آنها به سمت آن سوق پیدا کنند.

استرس

استرس می‌تواند به راحتی فرد را به سمت و سوی افسردگی هدایت کند. فشارهای زیادی که در زندگی ما به وجود می‌آیند و انتظارات بزرگی که بر روی دوش ما قرار دارد، باعث افزایش میزان استرس کمک می‌شود بنابراین با افزایش استرس این مسئله با سرعت بیشتری وارد زندگی ما می‌شود. عزت نفس پایین، بدبینی و استرس به عنوان علل روانشناختی آن در نظر گرفته می‌شوند.

تغییرات فیزیکی

ازعلل دیگر افسردگی ممکن است تغییرات فیزیکی که در بدن ما رخ می‌دهد باشد. مسائلی چون بیماری‌های شدید مانند بیماری پارکینسون، حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت می‌تواند این موضوع را به فرد القا کند که دیگر هیچ چیز ارزشمندی برای او وجود ندارد. این حالت عاطفی در بسیاری از موارد باعث می‌شود فرد در مرحله نا امیدی رها شود و با این احساس میزان بهبودی و زمان آن به تعویق بیفتد. (یکی از روش‌های مقابله با این موضوع، ورزش کردن است. در این مقاله بیشتر درباره اثر ورزش در از بین بردن افسردگی بخوانید)

در حالی که کاملا مشخص نیست علت دقیق افسردگی چیست اما محققان بر سر این موضوع توافق دارند که برخی از مسائل فیزیکی، احساسی، و صفات ژنتیکی می‌توانند منجر به افسردگی شوند. علت واقعی هر چه باشد نتیجه نهایی این است که فردی که از افسردگی رنج می‌برد کیفیت زندگی بسیار ضعیفی دارد بنابراین تا زمانی که محققان بتوانند علل واقعی افسردگی را پیدا کنند، آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به آن‌ها کمک کنیم تا احساس بهتری نسبت به خود، اطرافیان و زندگیشان داشته باشند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *