افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حملات ام اس ۵ سال قبل از شروع آن

حملات ام اس 5 سال قبل از شروع آن

  • محققانی از دانشگاه بریتیش‌کلمبیا در ونکوور کانادا طی پژوهشی که جزئیات آن در Lancet Neurology منتشر شده، سوابق ۱۴ هزار نفر از اشخاص مبتلا به این بیماری را به مدت بیش از یک دوره ۲۰ ساله مورد بررسی قرار دادند و آنها را با سوابق سلامتی ۷۲ هزار فردی مقایسه کردند که دچار این بیماری نبودند.

 

محققان کانادایی کشف کرده‌اند که در افراد مبتلا به بیماری ام‌اس یا اسکلروز چندگانه (Multiple sclerosis) علائم یا موارد هشدارآمیزی، پنج سال پیش از شروع بیماری زمینه خطر را به فرد اعلام می‌کند.

ام‌اس یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که در آن بدن به پوشش محافظی به نام «میلین» در اطراف سلول‌های مغز حمله می‌کند.
محققانی از دانشگاه بریتیش‌کلمبیا در ونکوور کانادا طی پژوهشی که جزئیات آن در Lancet Neurology منتشر شده، سوابق ۱۴ هزار نفر از اشخاص مبتلا به این بیماری را به مدت بیش از یک دوره ۲۰ ساله مورد بررسی قرار دادند و آنها را با سوابق سلامتی ۷۲ هزار فردی مقایسه کردند که دچار این بیماری نبودند.
این گروه به دنبال چیزی بودند که از آن با عنوان علائم اولیه (prodrome) یاد می‌شود و عبارت از مجموعه نشانه‌هایی است که در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری بروز می‌کند.
علائم اولیه برای برخی بیماری‌های دیگر مرتبط با اعصاب، همچون پارکینسون و آلزایمر، تاکنون شناسایی شده است.
به گفته «هلن ترملت»، نویسنده ارشد این تحقیق، «وقتی بیماری‌های مغزی تباه‌کننده (degenerative) علائم اولیه خود را نشان می‌دهند، مشخص می‌شود که اتفاقی در حال رخ دادن است».
تشخیص این نشانه‌های آغازین سرنخ‌هایی از بیماری را به دست می‌دهد که ممکن است منجر به شکل‌گیری تحقیقات جدیدی در زمینه کشف علل یا عوامل محرک بیماری شود.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *