افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های پزشکی برای سلامت دندان کودکان و پیشگیری از پوسیدگی

توصیه های پزشکی برای سلامت دندان کودکان و پیشگیری از پوسیدگی

download (3)

والدین گرامی توجه به سلامت دندان های کودکان بسیار مهم است بخوانید در این جا توصیه های پزشکی برای سلامت دندان کودکان و پیشگیری از پوسیدگی .

بازی‌های کامپیوتری نیز سبب پوسیدگی دندان‌های کودکان می‌شوند. یکی از مهم ترین عوامل پوسیدگی دندان در کودکان اشتباهات والدین است. اگر فکر می‌کنید کودکان باید بلافاصله پس از غذا خوردن مسواک بزند و مصرف میوه برای سلامت دندان‌ها مفید است، خواندن این مطلب را از دست ندهید.در ادامه با دشمنان دندان کودکان آشنا می‌شوید.

مسواک زدن پس از خوردن غذا

برخلاف تصور بسیاری از والدین، مسواک زدن کودکان بلافاصله بعد از غذا خوردن به دندان‌های آنها آسیب می‌زند. تحقیقات نشان می‌دهد اسید موجود در غذا و نوشیدنی‌ها باعث نرم شدن مینای دندان می‌شود. بنابراین استفاده از مسواک بلافاصله پس از صرف وعده‌های غذایی می‌تواند باعث خراشیده شدن سطح دندان و خرابی آن شود.

آب معدنی

آب معدنی‌ها در مقایسه با آب لوله‌کشی شده شهری فلوراید اندکی دارند. دندان‌های کودکانی که آب معدنی می‌نوشند در مقایسه با دندان‌های همسالان‌شان که آب لوله‌کشی می‌نوشند بیشتر آسیب می‌بیند. کودکانی که آب معدنی می‌نوشند، ۲۶ تا ۴۸ درصد کمتر از کودکانی آب لوله‌کشی می‌نوشند فلوراید دریافت می‌کنند.

بازی‌های کامپیوتری

بازی‌های کامپیوتری نیز سبب پوسیدگی دندان‌های کودکان می‌شوند. نتایج پژوهش‌های دانشمندان بریتانیایی نشان می‌دهند، کودکانی که بیش از اندازه بازی‌ کامپیوتری می‌کنند، دو برابر بیشتر از کودکان دیگر با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می‌کنند. زمانی که کودکان مشغول این بازی‌ها می‌شوند بیش از اندازه خوراکی‌های شیرین می‌خورند و کنترلی روی میزان غذا خوردن خود ندارند.

استفاده از خمیردندان‌های معمولی

بر‌خلاف باور بسیاری از والدین، خمیر‌دندان‌های معمولی نمی‌توانند به خوبی از دندان‌های کودکان محافظت کنند، چرا که در آنها فلوراید کافی وجود ندارد. به باور کارشناسان، باید خمیردندان‌هایی برای کودکان تهیه کرد که بیش از میزان معمول فلوراید دارند.

نوشیدنی‌های شیرین و نوشابه‌ها

یکی از مهمترین عوامل شیوع بیش از حد پوسیدگی دندان در کودکان، نوشیدن نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های شیرین است.متاسفانه بعضی از کارخانه‌ها موادی را به محصولات شان اضافه می‌کنند که سبب پوسیدگی دندان می‌شوند. بیش از دو سوم ۴ تا ۱۸ سالگان آمریکایی با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می‌کنند.

پزشکین : توصیه های پزشکی برای سلامت دندان کودکان و پیشگیری از پوسیدگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *