افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های پزشکان برای زمان بازی کودکانی که ضربه مغزی شده اند

635210541166959075

  • بخش مهمی از بهبودی مغزی، دانستن زمان دوباره رفتن کودک به مدرسه و انجام بازی های ورزشی است. هنگامی که از مدرسه بازگشت، حدود نصف روز یا بیشتر به او فرصت دهید تا خود را برای آزمون ها آماده کند.

 

وقتی کودکی ضربه ی مغزی می شود دانستن این که بعد از ضربه یا تکان شدید چه باید انجام دهیم، بسیار مهم است. تحقیقات جدید نشان داده است، با اینکه ذهن های (مغزها) کوچکشان در حال رشد است، ولی هنگام ضربه مغزی برای بازیابی سلامت ذهنی و جسمی کامل زمان لازم است. حدود ۳ تا ۵ روز برای بهبودشان زمان لازم است. این آسیب مغزی ناشی از یک ضرب یا تکان ناگهانی می تواند باشد و گاهی نیز می تواند به مرگ منجر شود.

علائمی مانند گیجی، از دست دادن حافظه، خستگی و یا تغییرات خلق و خوی حتی تا چند روز بعد از ضربه ی مغزی می تواند ادامه داشته باشد. از علامت های بهبودی در بچه هایی که به ذهن خود استراحت می دهند، می توان به نوشتن مشق شب، انجام بازی های ویدئویی و دیدن فیلم برای مدت طولانی اشاره کرد.

استراحت دادن به مغز در بازه ی زمانی ۲۰ تا ۵۰ روز به بهبودی کمک خواهد کرد.

برای رسیدن به این هدف کودکان نیز باید موارد زیر را رعایت کنند:

مرتباً در سایت ها به جستجو نپردازند.

به موسیقی با صدای بلند گوش ندهند.

به متن های نوشتاری زیاد خیره نشوند، زیرا هر انرژی که کودک برای فعالیت های ذهنی مصرف می کند به معنی از دست دادن انرژی در این فرآیند بهبود است.

 

پس از زمان طی شده، کودک به آرامی می تواند فعالیت های مغزی را ارائه دهد. در صورت مشاهده ی سرگیجه و خستگی دوباره، این فعالیت ها را چند روز دیگر به تعویق بیندازید.

بازی های ورزشی بعد از آسیب مغزی:

بخش مهمی از بهبودی مغزی، دانستن زمان دوباره رفتن کودک به مدرسه و انجام بازی های ورزشی است. هنگامی که از مدرسه بازگشت، حدود نصف روز یا بیشتر به او فرصت دهید تا خود را برای آزمون ها آماده کند. تا زمانی که کودک امور مربوط به مدرسه اش را نتواند کاملاً انجام دهد، اجازه ی بازی های ورزشی به او ندهید. تنها در صورتی می تواند، که پزشک سلامتی او را تأیید کند. هنگامی که موافقت پزشک برای بازی کردن را دریافت کردید، سعی کنید تمرینات ورزشی با شدت کم یا متوسط را انجام دهد، تا استرس فعالیت ها بازی او را یک گام دوباره به عقب برنگرداند.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *