افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های روانشناسی برای ترک مکیدن انگشت در کودکان

  • تمایل کودک به انگشت مکیدن را قبول کنید اما همچنین به او بگویید چقدر دل تان می خواهد این کار را ترک کند. یادتان باشد اگر انگشت مکیدن فرزندتان برای شما یک مسئله است ممکن است از نظر او چنین نباشد. می توانید پیشنهاد کنید فرزندتان نخی دور انگشتش ببندد تا به او یادآوری کند انگشت خود را مک نزند یا وقتی انگشت خود را در دهان می گذارد با ملایمت به او علامت دهید که این کار را انجام ندهد.

 

احتمالا کودک شش ساله ای که انگشت خود را می مکد نسبت به گذشته این کار را به دفعات بسیار کمتری انجام می دهد. کمتر انگشت مکیدن تا حدودی به این دلیل است که او در حال حاضر پیش دبستانی است و با فعالیت های بعد از مدرسه و دوستانش سرگرم است. حتی اگر انگشت مکیدن کودک در این سن کمتر باشد بسیاری از والدین می خواهند فرزندشان به کلی این عادت را ترک کند.

دلایل بسیاری وجود دارد که یک کودک شش یا هفت ساله یا حتی بزرگ تر انگشت خود را می مکد، شاید این یک عادت قدیمی باشد که او فشاری را برای متوقف کردن آن تجربه نکرده است. شاید شب هنگام انگشتش را می مکد تا به خودش کمک کند بخوابد. اگر او در مدرسه احساس عدم امنیت می کند شاید از طریق انگشت مکیدن به آرامش می رسد یا حتی شاید زمانی که با موقعیت های خاص خانوادگی (رقابت میان خواهر و برادر، طلاق، مشاجره والدین و …) روبرو می شود و نمی تواند خودش را کنترل کند این کار را انجام می دهد. برای این که به فرزندتان کمک کنید تا انگشت مکیدن را کنار بگذارد ابتدا درباره این موضوع با او صحبت کنید. زمانی را انتخاب کنید که هر دو آرامش دارید و احساسات و نظرات خود را در این مورد به او بگویید.

تمایل کودک به انگشت مکیدن را قبول کنید اما همچنین به او بگویید چقدر دل تان می خواهد این کار را ترک کند. یادتان باشد اگر انگشت مکیدن فرزندتان برای شما یک مسئله است ممکن است از نظر او چنین نباشد. می توانید پیشنهاد کنید فرزندتان نخی دور انگشتش ببندد تا به او یادآوری کند انگشت خود را مک نزند یا وقتی انگشت خود را در دهان می گذارد با ملایمت به او علامت دهید که این کار را انجام ندهد. به هیچ عنوان ناگهان دستش را نکشید و یا با عصبانیت نگویید “دستت را از دهانت بیرون بیار”!

سعی کنید توجه او را به فعالیت هایی جلب کنید که به کمک دست انجام می شود به طور مثال بازی با گل رس. بدون اجازه و هماهنگی با فرزندتان هیچ روشی را انتخاب نکنید و سعی کنید به این دلیل در او احساس حقارت یا ناراحتی به وجود نیاورید و اجازه ندهید دیگران او را مسخره کنند.

در طول این فرآیند بازخوردهای مثبت زیادی به او داشته باشید “تو واقعا تلاش می کنی، من از کارت قدردانی می کنم”. تعجب نکنید اگر گام های رو به جلو با قدم های رو به عقب همراه باشد. برای او دست کشیدن از این عادت ساده نیست.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *