افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ته چین مرغ مخصوص ده نفر

چگونه ته چین مرغ درست کنیم؟

           طرز تهیه ته چین مرغ

                       طرز تهیه چگونه ته چین مرغ

 

امروز تصمیم داریم ته چین مرغ مخصوص ده نفر را به شما عزیزان آموزش دهیم.میتوانید این مقدار غذا را درست کنید و با مهمانان خود میل کنید.برای آموزش این غذا ادامه مطلب را مطالعه کنید

مواد لازم :

 

برنج يك كيلو گرم
مرغ متوسط يك عدد
ماست ۷۵۰ گرم (معادل يك ليوان)
روغن مايع ۳۵۰ گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساييده دو قاشق چايخوري
نمك و ادويه به مقدار مورد نياز
قارچ خرد شده به مقدار دلخواه

همچنین بخوانید: طرز تهیه پاستا مرغ رژیمی

طرز تهيه :

 

گوشت مرغ را با مقداري آب و نمك و ادويه بپزيد. هنگامي كه مرغ پخت و حدود يك استكان آب آن باقي ماند, آب مرغ را جدا كنيد و پش از درآوردن استخوانهاي آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد. زعفران را در مقدار كمي آب گرم حل كنيد و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمي نمك و فلفل مخلوط كنيد و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل يخچال بگذاريد.قارچ ها را با آب ليمو و روغن سرخ كنيد و كنار بگذاريد .برنجي را كه از قبل خيس كرده‌ايد بجوشانيد و آبكش كنيد.

 

دو عدد زرده تخم مرغ, ۱۵۰ گرم روغن و نصف مخلوط ماستي را كه مرغ را در آن خوابانده بوديد با دو تا سه كفگير برنج مخلوط كنيد و در ته ديگ يا قابلمه بريزيد و با ته قاشق آن را صاف كنيد. مقداري مرغ به صورت يك لايه نازك روي ته ديگ بچينيد و روي آن نيمي از پلو را بريزيد. بقيه مرغ را روي برنج بچينيد و بقيه برنج را نيز روي مرغ بريزيد و سطح مرغ را با برنج بپوشانيد.آب مرغ را با يك قاشق چايخوري زعفران مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد.

 

سطح برنج را با كفگير كمي فشار دهيد تا برنج كمي فشرده شود.باقيمانده مخلوط ماست را روي برنج بريزيد و سه تا چهار قاشق غذا خوري روغن را ذوب كنيد و روي برنج بريزيد و آن را دم كنيد. بعد از يك و نيم ساعت ته چين آماده است. پس از دم كشيدن, به سرعت قابلمه را در ديس وارونه كنيد تا ته چين به شكل قالبي خارج شود.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *