افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تقویت استخوان کودکان با این توصیه های غذایی

1574

  • ساخت استخوان‌های قوی در دوران کودکی نیازمند طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک رژیم غذایی سالم و متعادل این نیاز را براورده می‌کند. این بدان معناست که رژیم غذایی کودک باید شامل: میوه و سبزیجات، حداقل ۵ وعده در روز، … و دانه‌ها و محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست باشد.

 

 به گفته متخصصان از ۲۵ سالگی به بعد اگر مراقبت استخوان‌ها نباشیم، شکسته شدن بافت استخوانی یا اتلاف آن بیشتر از ساخت سلولی می‌شود، و در نتیجه به مرور استخوان‌ها باریک‌تر و ضعیف‌تر شده و در سنین بالا احتمال پوکی استخوان و شکستگی افزایش می‌یابد.

خبر خوب این است که شما می‌توانید سلامت استخوان کودک خود را با اتخاذ برخی راه کارهای ساده در شیوه زندگی حفظ کنید تا در آینده میانسالی و سالمندی سالمتری داشته باشند.
ساخت استخوان‌های قوی در دوران کودکی نیازمند طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک رژیم غذایی سالم و متعادل این نیاز را براورده می‌کند. این بدان معناست که رژیم غذایی کودک باید شامل: میوه و سبزیجات، حداقل ۵ وعده در روز، کربوهیدرات مانند سیب زمینی، ماکارونی، برنج و نان ترجیحاً سبوس دار، پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، حبوبات و دانه‌ها و محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست باشد.
از مصرف نوشیدنی‌های گازدار در کودکان جدا پرهیز کنید. این نوشابه‌ها حاوی فسفر زیاد هستند و فسفر زیاد باعث می‌شود بدن کلسیم از دست بدهد، بنابراین نوشابه‌های گازدار بیشتر به تضعیف بافت‌های استخوانی کمک می‌کنند.
مصرف قهوه و چای نیز در کودکان باید کاهش یابد. سیر و پیاز منابع غنی از سولفور هستند که مصرف آنها به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *