افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تعداد وعده هایی غذای را افزایش دهید

  • درست است، کالری ها و هورمون ها می توانند تعیین کننده ی این باشند که بدنتان مواد غذایی را درون عضلات شما ذخیره کند یا به عنوان چربی، اما تناوب وعده های غذایی شما، یا به زبان دیگر اینکه چند وعده غذا خوردن شما در روز، بر متابولیسم یا سیستم سوخت و ساز کلی بدنتان تاثیر گذار است.

اگر تمایل دارید کالری سوزی بدنتان را افزایش دهید پیشنهاد میکنیم با برخی روش های تغذیه ای موثر در این زمینه آشنا شوید سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید و همچنین آن ها را از خوراکی های کم کالری انتخاب کنید به این ترتیب بدنتان شروع به کالری سوزی میکند و سرعت سوخت و ساز آن افزایش پیدا خواهد کرد .

درست است، کالری ها و هورمون ها می توانند تعیین کننده ی این باشند که بدنتان مواد غذایی را درون عضلات شما ذخیره کند یا به عنوان چربی، اما تناوب وعده های غذایی شما، یا به زبان دیگر اینکه چند وعده غذا خوردن شما در روز، بر متابولیسم یا سیستم سوخت و ساز کلی بدنتان تاثیر گذار است.

هر زمانی که چیزی می خورید، موتور کالری سوز بدنتان، که به نام متابولیسم شناخته شده است، کمی افزایش می یابد. این اتفاق مخصوصا در وعده هایی که حاوی پروتئین هستند رخ خواهد داد.

بنابراین اگر ۶ بار در روز چیزی می خورید، در مقایسه با زمانی که ۴ وعده ی غذایی دارید، ۶ بار در روز متابولیسم تان خواهد خروشید! و قطعا خوردن ۸-۷ وعده ی غذایی بهتر از ۶ وعده است.

یکی از راه های چربی سوزی، بدون این که مقدار کالری دریافتی به میزان زیاد کاهش یابد، همین راه است. رعایت تناوب و افزایش تعداد وعده های غذایی، شانس اینکه آنچه می خورید به جای تبدیل شدن به چربی، خوراک عضلاتتان شود را افزایش می دهد. پس آن را جدی بگیرید.

 

⇐ این کار را انجام دهید:

هر روز ۶ تا ۸ وعده ی غذایی کوچک، به فاصله های ۲ تا ۳ ساعته بخورید. اجازه ندهید بیش از سه ساعت بگذرد که چیزی نخورده باشید، در غیر این صورت بدن تان به حالت قحطی رفته و شروع به ذخیره ی چربی خواهد کرد. از طرفی احتمال این که در وعده ی بعدی تان میزان بیشتری غذا بخورید نیز افزایش می یابد.

حالا که صحبت از پرخوری شد، باید بگویم صرف این که تعداد وعده هایتان را افزایش می دهید، دلیل بر این نخواهد شد که که مقدار کالری تان نیز زیاد شود. پس با توجه به این نکته، مقدار کالری موردنیازتان را برای چربی سوزی تعیین کنید، و آن را با مقداری کم و زیاد کردن به ۶ تا ۸ وعده در روز تقسیم کنید.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *