افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترمیم و رشد طبیعی دندان با مصرف داروی آلزایمر

درمان طبیعی حفره دندان با استفاده از داروی آلزایمر

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این دارو با تحریک سلول‌های بنیادی موجود در پالپ که منبع اصلی عاج دندان محسوب می‌گردد، موجب ترمیم دندان‌ها می‌شود. عاج دندان ماده ای متشکل از ترکیبات معدنی است که در لایه زیرین مینای دندان قرار دارد.
دندان‌ها در شرایط خاصی قادرند بدون نیاز به کمک خارجی عاج دندان را تولید کنند. در واقع برای تولید عاج لازم است پالپ در معرض عفونت (مانند پوسیدگی) یا آسیب قرار گیرد. البته در این حالت نیز تنها لایه نازکی از عاج دندان تولید می‌شود که برای ترمیم کامل دندان کافی نیست. اما داروی Tideglusib با غیرفعال کردن آنزیم GSK-3 که مانع تشکیل عاج می‌شود، امکان ترمیم کامل دندان را به صورت طبیعی فراهم می‌کند.
محققان برای آزمایش عملکرد این دارو تکه‌ای اسفنج زیست تخریب‌پذیر را به Tideglusib آغشته کرده و درون حفره دندان موش قرار دادند. پس از شش هفته دندان موش به طور کامل ترمیم شد. با توجه به این که دارویTideglusib پیش از این آزمایشات کلینیکی را به عنوان یک داروی ضد آلزایمر سپری کرده است، در مرحله بعدی قرار است عملکرد این دارو به عنوان یک شیوه ترمیم طبیعی دندان روی انسان‌ها آزمایش شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *