افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنامه غذایی صبحانه ویژه افرادی که می خواهند وزن کم کنند

04162854121885102a

  • یک متخصص تغذیه در لس آنجلس توصیه می‌کند که با توجه به نشانه‌های گرسنگی و سیری بدنتان غذا بخورید. اگر می‌خواهید در صبح زود صبحانه بخورید، لوین پیشنهاد می‌کند

 

محققان دانشگاه تل آویو، ۹۳ زن مبتلا به سندرم متابولیک را به دو گروه تقسیم کردند. هر کدام از آنها بمدت ۱۲ هفته، روزانه ۱۴۰۰ کالری مصرف کردند. گروه صبحانه، یک صبحانه ۷۰۰ کالری و یک ناهار ۵۰۰ کالری و یک شام ۲۰۰ کالری خوردند. در مقابل، گروه شام، بزرگترین وعده غذایی‌شان را در وقت شام مصرف کردند.

البته، در رژیم آن‌ها خبری از کالری اضافه‌ی دونات و شیرینی نبود. وعده‌های غذایی، سرشار از پروتئین و شامل مواد غذایی مانند ماهی تن، نان گندم کامل، شیر کم چرب، نیمروی سفیده، و بوقلمون بود.

گروهی که صبحانه‌ی سنگینی خورده بودند، ۱۱ درصد از وزنشان را از دست دادند، در حالیکه افرادی که شام‌های سنگینی خورده بودند، فقط ۴ درصد از وزنشان را از دست دادند. بعلاوه، سطوح تری گلیسیرید آنها، ۳۴ درصد کاهش یافت، در حالیکه تری گلیسیرید گروه شام، ۱۵ درصد افزایش یافت!

قند خون ناشتا، انسولین و شاخص مقاومت به انسولین نیز در هر دو گروه کاهش یافت، اما کاهش آن در میان آنهایی که صبحانه‌ی بزرگتری خورده بودند، بیشتر بود.

دکتر دنیلا یاکوبویچ، استاد دانشگاه می‌گوید: زمان غذا خوردن ما در روز می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه‌ی پردازش مواد غذایی توسط بدنمان داشته باشد. برای کاهش وزن موثر، تنظیم وقت مناسب برای غذاخوردن، مهم‌تر از شمارش کالری‌ها می‌باشد.

آلیس لوین، یک متخصص تغذیه در لس آنجلس توصیه می‌کند که با توجه به نشانه‌های گرسنگی و سیری بدنتان غذا بخورید. اگر می‌خواهید در صبح زود صبحانه بخورید، لوین پیشنهاد می‌کند که یک پارفیت با ماست یونانی ساده، ۱/۴ فنجان گردوی خرد شده، یک اونس گیلاس خشک و یک قاشق غذا خوری عسل بخورید!

یک گزینه عالی دیگر: تخم مرغ نیمرو، ۳۰ گرم پنیر، یک چهارم آووکادو، یک تکه نان تست غلات کامل، یک قاشق غذاخوری مربا و یک فنجان توت.

و برای مطابقت با دوز پروتئین در این مطالعه، برای صبحانه بوریتو (غذای مکزیکی) با لوبیای سیاه، تخم مرغ، سالسا و آووکادو، یا یک اسموتی ماست یونانی با ساندویچ موز و کره‌ی بادام زمینی را امتحان کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *