افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با تهیه این نوشیدنی درد کمر را درمان کنید

  • مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین مسیرهای التهابی که به طور معمول موجب تورم و درد می شوند را مسدود می سازد.

 

تقریبا همه با ادویه محبوب و پر استفاده زردچوبه آشنا هستند. جدا از کاربردهای این ادویه در آشپزی، زردچوبه یک گزینه طبیعی عالی برای تسکین کمردرد و التهاب نیز محسوب می شود.

 یکی از دلایل درد مرتبط با مشکلات کمر سطوح بالای التهاب در بدن است. بیشتر مردم برای تسکین درد به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین روی می آورند، اما استفاده منظم از این دارو ها با عوارض جانبی قابل توجه و جدی (مانند خونریزی معده) همراه است.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین مسیرهای التهابی که به طور معمول موجب تورم و درد می شوند را مسدود می سازد. این ترکیب از طریق مهار تعدادی از مولکول های مختلف که در شکل گیری التهاب در بدن نقش دارند، کار می کند.

زنجبیل نیز یک گیاه دارویی فوق العاده دیگر محسوب می شود، که به واسطه خواص ضد التهابی خود مشهور است. مطالعه ای که در نشریه The Journal of Arthritis منتشر شد، نشان داد که مصرف مقدار کمی زنجبیل در کاهش علائم درد و التهاب نسبت به داروهای مسکن کارایی بیشتری داشته است.

برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تسکین درد ناشی از مصرف این نوشیدنی می تواند تنها پس از گذشت ۲۰ دقیقه آغاز شود، اما برای دستیابی به نتیجه مطلوب مصرف آن حداقل یک بار در روز را در دستور کار خود قرار دهید.

مواد تشکیل دهنده برای یک وعده:

۵ عدد هویج

۲ عدد سیب

ریشه زنجبیل تازه ۳ تا ۴ اینچ (۷.۵ تا ۱۰ سانتیمتر)

ریشه زردچوبه تازه ۳ تا ۴ اینچ (۷.۵ تا ۱۰ سانتیمتر)

نصف یک لیمو، پوست کنده

یک هشتم قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

روش تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده که در بالا به آنها اشاره شد را به استثنای فلفل سیاه در یک دستگاه آبمیوه گیری ریخته و در نهایت فلفل سیاه را به نوشیدنی اضافه کنید. این نوشیدنی را بلافاصله مصرف کنید.

منبع : عصر ایران

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *