افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این موارد قاتل رابطه زناشویی هستند

Cooled-due-to-marriage

  • نگاهی به داروهایی که همیشه روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بیندازید؟ شما چه داروهایی را در طول هفته مصرف می‌کنید؟ محققان می‌گویند قرص‌هایی که خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند

نگاهی به داروهایی که همیشه روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بیندازید؟ شما چه داروهایی را در طول هفته مصرف می‌کنید؟ محققان می‌گویند قرص‌هایی که خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتی را که می‌توانید تجربه کنید کمتر کنند.

قبل از خواستگاری خوب بخوابید!
می‌خواهید تصمیم مهمی برای زندگی‌تان بگیرید؟ به جای اینکه اجازه دهید فکر و خیال شما را در شب قبل بی‌خواب کند، با کمک یک دمنوش آرامش بخش و مدیریت ذهن‌تان، به خود برای ۶ تا ۹ ساعت خوابیدن کمک کنید. محققان می‌گویند شما نمی‌توانید فردای شبی که بی‌خواب بوده‌اید، در مورد موضوعات مهم و بحرانی درست تصمیم بگیرید و ممکن است اشتباهی کنید که یک عمر زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. به نوشته ساینس‌دیلی، محققان بر این باورند که بی‌خوابی نه‌تنها نمی‌گذارد درست و به‌موقع تصمیم بگیرید، بلکه توانایی شما برای مقابله با حوادث غیرمترقبه را هم کمتر می‌کند.

خطرات ازدواج با قد بلندها
کمتر زنی است که قد بلند را به عنوان یکی از معیارهایی که همیشه برای انتخاب همسر در ذهن داشته مطرح نکند. حتی خانم‌هایی که شریک زندگی‌شان قد کوتاه است، انکار نمی‌کنند که بلند بودن قد می‌تواند مردها را خوش‌تیپ‌تر و آراسته‌تر نشان دهد. با این وجود محققان می‌گویند مردان قدبلند همیشه نمی‌توانند زندگی مشترک موفقی را برای همسرشان رقم بزنند و گاهی می‌توان گفت قد بلند آفت رابطه زناشویی است. محققان می‌گویند مردان کوتاه‌قد رابطه زناشویی موفق‌تری دارند و گرچه عمرشان از بلندقد‌ها کمتر است، اما می‌توانند در این زمینه بهتر عمل کنند. با این وجود پژوهشگران مزیت‌هایی را که قد بلند برای سلامت خود فرد دارد رد نمی‌کنند و تاکید می‌کنند قدبلندها کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و از آدم‌های دیگر شادتر هستند.

آب‌پرتقال به جای کلاس کنکور!
نوشیدن یک لیوان آب‌پرتقال در روز می‌تواند عملکرد حافظه را بهتر کند. این ادعایی است که دیلی میل آن را نوشته است. محققان بر این باورند که اگر ۵۰۰ میلی‌لیتر آب پرتقال در روز بنوشید، حافظه‌تان بهتر عمل می‌کند و بعد از گذشت دو ماه، توانایی حافظه‌تان هشت درصد بیشتر می‌شود. به عقیده پژوهشگران، سالمندانی که نگران پاک شدن حافظه‌شان هستند هم می‌توانند از این داروی طبیعی کمک بگیرند اما به شرط آنکه پزشک‌شان به‌خاطر قند بالای این نوشیدنی آنها را از مصرفش منع نکرده باشد.

استامینوفن قاتل رابطه زناشویی
نگاهی به داروهایی که همیشه روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بیندازید؟ شما چه داروهایی را در طول هفته مصرف می‌کنید؟ محققان می‌گویند قرص‌هایی که خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتی را که می‌توانید تجربه کنید کمتر کنند. به نوشته بی‌بی‌سی، استامینوفن یکی از داروهایی است که به‌خاطر خاصیت ضددردش در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. اما از نظر محققان مصرف این دارو عوارضی را هم به دنبال دارد.

به گفته محققان استامینوفن علاوه بر درد جسمانی بر واکنش‌های عاطفی هم تاثیر می‌گذارد، و با مصرف آن، هم عواطف و احساسات منفی کمتر درک می‌شوند و هم عواطف و احساسات مثبت. البته استامینوفن همان‌طور که گفته شد تنها لذت‌های شما را از بین نمی‌برد؛ بلکه علاوه بر درد جسمانی، باعث می‌شود تجربیات آزاردهنده اجتماعی یا احساسات تلخ ناشی از روابط خود را هم با شدت کمتری درک کنید و شاید بتوانید آن را به عنوان دارویی برای تسکین درد‌های ناشی از شکست عشقی معرفی کنید. البته پژوهشگران هنوز قطعیت این موضوع را ثابت نکرده‌اند و تنها می‌دانند که استامینوفن می‌تواند در ترشح برخی هورمون‌های لذت‌آور و تحریک برخی از بخش‌های مغز که در لحظه‌های دردآور و سخت زندگی فعال می‌شوند تاثیر بگذارد.

اسکناس به جای برچسب نیکوتین
اگر می‌خواهید همسرتان سیگار کشیدن یا اعتیادش را به دیگر مواد مخدر ترک کند، به ازای هر روزی که سراغ‌شان نمی‌رود، بخشی از پس‌اندازتان را به او بدهید. محققان می‌گویند برای ترک دادن چنین اعتیادی، جایزه تعیین کردن می‌تواند بهترین روش باشد. به نوشته دیلی میل، محققان می‌گویند درحالی که تنها شش درصد مصرف‌کنندگان به‌خاطر اطلاعاتی که در مورد مضرات مواد مخدر دارند حاضر به ترک آنها شده‌اند، ۱۶ درصد افراد به‌خاطر جایزه‌های فردی یا گروهی که تعیین شده، در طول شش ماه اعتیادشان را کنار گذاشته‌اند و ۱۰ درصد وابستگان هم به‌خاطر پول حاضر شده‌اند اعتیادشان را ترک کنند.

اگر از آمپول می‌ترسید …
نه پنبه الکل‌دار و نه دلداری‌های دیگران، هیچ کدام نمی‌توانند درد تزریق آمپول را کم کنند و ترس شما را از بین ببرند. به گفته محققان این خود شما هستید که تنها با حبس کردن نفس‌تان می‌توانید این درد را کم کنید. به نوشته ساینس دیلی، محققان می‌گویند وقتی نفس‌تان را حبس می‌کنید، مغزتان به عصب‌های بدن‌تان پیام می‌دهد که کمتر نسبت به درد حساسیت نشان دهند. از نظر پژوهشگران به خاطر همین افرادی که فشارخون‌شان بالاست، کمتر درد را احساس می‌کنند. البته اگر قبل از شروع شدن درد نفس‌تان را حبس کنید، این روش مبارزه با درد کارساز می‌شود؛ نه زمانی که پرستار سرنگ را در رگ شما فرو کرده و درد آغاز شده است.

روز یک‌بار لباس زیرتان را بشویید
برای حفظ سلامت، لباس زیرتان را روی ضعیف‌ترین برنامه ماشین لباسشویی و با کمترین میزان شوینده بشویید.

سحری میوه نخورید
درست است که خوردن میوه در وعده سحری می‌تواند عطش‌تان در طول روز را کم کند، اما محققان می‌گویند با این کار باعث می‌شوید گرسنگی بیشتر سراغ‌تان بیاید. به نوشته هلث، بررسی‌ها نشان می‌دهد قند میوه اشتها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که بیشتر احساس گرسنگی کنید. به گفته پژوهشگران قند موجود در میوه، عسل و نوشابه‌های گازدار میل انسان را برای مصرف غذاهای خوشمزه تحریک می‌کند و آنها را گرسنه‌تر می‌کند. پس لااقل در وعده‌های سحری و افطار، سراغ این خوراکی‌ها نروید.

رمزگشایی با استاتوس فیس‌بوک
همیشه گفته شده فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، می‌تواند حرف‌هایی را در مورد سبک زندگی، آرزو‌ها، کمبود‌ها و حتی ویژگی‌های شخصیتی شما بزند. بررسی‌های محققان در مورد تاثیر این شبکه‌ها بر شما همچنان ادامه دارد و این بار پژوهشگران ادعا کرده‌اند که استاتوس فیس‌بوک شما می‌تواند رازهایی را در مورد شخصیت‌تان فاش کند. به نوشته دیلی میل، در بررسی‌های انجام شده روی کاربران این شبکه اجتماعی ویژگی‌هایی مثل برون‌گرایی، باز بودن، توافق پذیری، روان‌رنجوری، وظیفه‌شناسی و همچنین اعتماد به نفس یا خودشیفتگی را مورد توجه قرار داده اند که نتایج آن را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

خودشیفته‌اید؟
اگر شما در صفحه فیس‌بوک‌تان مدام در مورد دستاوردها و موفقیت‌های‌تان می‌نویسید یا اینکه از رژیم غذایی و ورزش کردن‌های‌تان صحبت می‌کنید؛ از نظر محققان فردی خودشیفته‌اید، اما در صورتی‌که مدام در مورد همسر یا نامزدتان استاتوس بزنید، روان‌رنجوریا به قول خود محققان «نوروتیک» هستید.

مرد خانواده‌اید؟
وظیفه‌شناس‌ها به ندرت در فیس‌بوک پست می‌نویسند و اگر هم بنویسند، محتوای استاتوس‌های‌شان بیشتر در مورد فرزندان‌شان است.

اعتماد به نفس ندارید؟
محققان بر این باورند که استاتوس‌های عاشقانه نه‌تنها رازهای زندگی خصوصی شما را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، بلکه در مورد عزت نفس شما هم حرف‌هایی می‌زنند. به باور پژوهشگران، کسانی که مدام استاتوس عاشقانه می‌گذارند، عزت نفس پایینی دارند. از سوی دیگر، برون‌گراها از این شبکه به عنوان ابزاری برای گسترس روابط اجتماعی و تعامل برقرار کردن با دیگران استفاده می‌کنند و برخلاف آنها، درون‌گراها ترجیح می‌دهند به جای کامنت گذاشتن و وارد ارتباط نوشتاری شدن با دیگران، تنها از لایک استفاده کنند.

رژلب از توالت آلوده‌تر است!
شاید اگر این خبر را بخوانید، برای همیشه قید آرایش کردن را بزنید. محققان دریافته‌اند رژلبی که هر روز سراغش می‌روید، از کاسه توالت خانه شما هم آلوده‌تر است. آنها می‌گویند مسواک، رژلب و پول از کاسه توالت آلوده‌ترند و آلودگی کلید چراغ‌ها هم ۴۰ بار از توالت بیشتر است. کیف دستی و گوشی تلفن همراه شما بیشتر از ۱۰ بار و منوی رستوران‌ها بیشتر از ۱۰۰ بار از توالتی که فکر می‌کنید کثیف‌ترین گوشه خانه شماست آلوده‌ترند. ماشین لباسشویی، کیبورد رایانه، اسفنج و حوله آشپزخانه، تخته گوشت، فرمان اتومبیل، شیرآلات و چرخ خرید هم از دیگر وسایلی هستند که از دستشویی‌ها آلوده‌ترند.

TM بازها بخوانند
شاید باور نکنید اما یک کتاب تازه ادعا کرده است که ۶۰ درصد از کسانی که سراغ مدیتیشن می‌روند، لااقل به یکی از عوارض آن دچار می‌شوند. محققان می‌گویند ابتلا به شیدایی، افسردگی و روان‌پریشی می‌تواند از عواقب رو آوردن به مدیتیشن و تکنیک‌های هوشیاری باشد. البته به نوشته دیلی میل، همه افرادی که به این تکنیک‌ها پناه می‌آورند، قرار نیست دچار این مشکلات شوند.

ویتامین D به‌جای سمعک
اگر نمی‌خواهید تا چند سال دیگر قدرت شنوایی‌تان را از دست بدهید و کارتان به استفاده از سمعک بیفتد، از همین امروز برای دریافت بیشتر ویتامین D و تقویت استخوان‌های‌تان تلاش کنید. محققان می‌گویند پوکی استخوان می‌تواند بر قدرت شنوایی شما تاثیر بگذارد و گوش‌های‌تان را ناتوان کند. ساینس‌دیلی نوشته است که بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار خون بالا، بیماری‌های کلیه و دیابت از جمله بیماری‌هایی هستند که می‌توانند سلامت گوش‌های‌تان را تحت تاثیر قرار دهند و پوکی استخوان هم از‌جمله مشکلاتی است که قدرت شنوایی را هر روز کمتر می‌کند. پس اگر نمی‌خواهید شنوایی‌تان مختل شود، نمکدان‌ها را بشکنید، نوشابه نخورید وکمتر قهوه بنوشید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *