افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افزودن ۱۵ سال بر عمر با این راهکارها

افزودن ۱۵ سال بر عمر با این راهکارها

download

 

 

اطلاعات پزشکی درباره افزایش عمر و راهکارهایی برای این که بتوانید بر عمر خود با بدنی سالم بیافزایید همراه ما باشید با افزودن ۱۵ سال بر عمر با این راهکارها .

چند راهکار برای اینکه ۱۵ سال بیشتر عمر کنید را در ادامه این مطلب سماتک برایتان بیان خواهیم کرد. به گزارش سماتک اگر در سنین میانسالی و سالمندی هستید بهتر است به توصیه هایی که در اینجا بیان خواهد شد عمل کنید تا ۱۵ سال به عمر طبیعی تان افزوده شود.

تلاش ها برای پیدا کردن اکسیر هایی که قرار است آدم ها را جوان و سالم نگه دارند، ادامه داشته و هنوز هم محققان بر این باورند که می توان با ساختن اکسیر حیات، به تک تک آدم ها عمر نوح داد.

گرچه چنین اکسیری هنوز کشف نشده و هر سال به جمع محققان ناکامی که از پس ساخت این داروی حیات بخش برنیامده اند، اضافه می شود، اما بررسی های پژوهشگران تا امروز چندان هم در این زمینه بی نتیجه نبوده است. محققان می گویند اضافه کردن چند شمع به شمع های کیک تولدتان، به معجون عجیب و غریبی نیاز ندارد. از نظر آنها اگر توصیه هایی که در ادامه آورده ایم را به کار ببندید، می توانید بین یک تا ۱۵سال بیشتر عمر کنید.

– شکلات کاکائویی بخورید

دور آبنبات هایی که تنها با آب و شکر و اسانس درست شده اند را خط بکشید و اگر می خواهید از مصرف یک خوراکی شیرین لذت ببرید، سراغ شکلات های کاکائویی بروید. به نوشته دیلی میل، محققان دریافته اند که مصرف شکلات هم می تواند یکی از راز های طولانی شدن عمر باشد.

مصرف شکلات می تواند یکی از راز های طولانی شدن عمر باشد

آنها براین باورند که اگر برای دو هفته، هر روز ۴۰گرم شکلات سیاه میل کنید، میزان هورمون استرس تولید شده در بدن تان کم می شود و ناامیدی و افسردگی هم سراغ تان نمی آید. گذشته از این، به گفته محققان افرادی که شکلات می خورند تقریبا یک سال از دیگران عمر می کنند و مصرف این خوراکی محبوب باعث طولانی شدن عمرشان می شود. البته پژوهشگران این واقعیت را هم اعلام می کنند که مصرف شکلات بیشتر از زن ها روی مردها تاثیر می گذارد.

– ماهی زیاد بخورید

ماهی یک بار کافی نیست. برای طولانی شدن عمرتان باید هر هفته و حتی هفته ای چند بار غذاهای دریایی میل کنید. محققان در بررسی های شان دریافته اند کسانی که امگا۳ زیادی وارد بدن شان می کنند به طور میانگین ۲/۲سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می کنند.

برای طولانی شدن عمرتان باید هر هفته و حتی هفته ای چند بار غذاهای دریایی میل کنید

به نوشته ساینس دیلی، این افراد ۲۷درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه رو هستند و به احتمال ۳۷درصد کمتر از کسانی که زیاد امگا۳ مصرف نمی کنند، دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند. محققان بر این باورند که امگا۳ سلول های بدن را تقویت می کند، عفونت ها را از بین می برد و با تقویت استخوان ها، کاهش فشارخون و بهبود بخشیدن به ریتم ضربان قلب عمر شما را طولانی می کند.

– هفته ای یک بار بدوید

می دانیم که صبح سر کار می روید و بعد از تاریک شدن هوا برمی گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که بعد از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می خواهیم آخر هفته ها و برای یک بار در هفته، کمی بدوید. دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را ۶سال بیشتر می کند.

دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را ۶سال بیشتر می کند

بررسی های محققان نشان می دهد دویدن آهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را ۲/۶سال بیشتر و عمر زنان را ۶/۵سال طولانی تر می کند. محققان می گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا ۴۴درصد کاهش می دهد.

– ۲۵ دقیقه پیاده روی روزانه داشته باشید

اگر محل کارتان به خانه تان نزدیک است، با یک تیر دو نشان بزنید و پیاده به خانه برگردید. با این کار نه تنها هزینه رفت وآمد تان را پایین می آورید، بلکه ۷سال هم به عمرتان اضافه می کنید. به نوشته هلث، محققان معتقدند هر روز پیاده روی کردن، حتی اگر ۲۵دقیقه به طول بینجامد، باعث طول عمر می شود.

به گفته آنها ۲۵دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تاثیر خارق العاده ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی های دور کمر شما نداشته باشد و تنها کمی لاغرتان کند اما طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می کند. بررسی های آنها نشان می دهد که تنها ۲۰دقیقه پیاده روی روزانه میزان مرگ ومیر را در افراد با وزن متناسب و حتی در افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند را ۲۰درصد کاهش می دهد.

– این عادت ها را ترک کنید

نمی توانید قاطعانه بگویید که تنها با ایجاد یک تغییر در زندگی تان عمر نوح پیدا می کنید و از مرگ فاصله می گیرید. محققان می گویند درست است که همه راه های گفته شده باعث بیشتر شدن عمرتان می شود اما اگر می خواهید سالم، جوان و البته زنده بمانید، باید دور این عادت های مخرب را خط بکشید. به نوشته رویترز، محققان معتقدند اگر سراغ سیگار و نوشیدنی های الکلی نروید، تنبلی و کم تحرکی را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالمی را هم انتخاب کنید، ۱۲سال بیشتر عمر می کنید.

ورزش کردن یکی از راههای افزایش طول عمر است

– روزی نیم ساعت ورزش کنید

اگر امکانش را دارید، برای ۲۰ تا ۳۰دقیقه در  روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده رفتن عمر شما را طولانی می کند اما محققان می گویند اگر تنها ۳۰دقیقه زمان ثابت را به ورزش کردن اختصاص دهید، عمرتان ۱۵سال طولانی تر می شود. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که اگر هفته ای چهار بار به مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان ۱۵سال طولانی تر می شود.

۷ ساعت خواب شبانه داشته باشید

اگر عادت کرده اید شب ها ۵ساعت یا کمتر بخوابید، باید بپذیرید که احتمال رسیدن تان به روزهای پیری چندان زیاد نیست. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گویند کسانی که خواب کافی ندارند یا به خاطر دچار شدن به اختلالات خواب نمی توانند شب تا صبح با آرامش چشم های شان را ببندند و خواب بروند، عمری کوتاه خواهند داشت.

خواب کافی به مدت ۷-۸ ساعت در شبانه روز باعث سلامتی و افزایش طول عمر می شود

از نظر آنها این افراد با چنین عادت ها یا مشکلاتی ۱۵درصد از عمر خود کم می کنند، درحالی که اگر به اندازه کافی، یعنی ۸-۷ ساعت در شب بخوابند، می توانند از طولانی شدن عمرشان مطمئن شوند. از نظر پژوهشگران آدم هایی که به اندازه کافی استراحت می کنند، عمر طولانی تری هم دارند.

نگاهی به ارقامی که در این مطلب آورده ایم بیندازید. شما کدام یک از راه های گفته شده را می توانید برای طولانی کردن عمرتان امتحان کنید؟ اگر به عددی که برای افزایش عمرتان با کمک این راه ها محاسبه کرده اید راضی نیستید، می توانید توصیه های زیر را هم انجام دهید:

– هفته ای سه روز غذای تند بخورید

اگر هر هفته یک یا دو روز  غذای تند میل کنید، در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در هفته غذای تند می خورند، ۱۰درصد احتمال مردن تان پایین تر می آید. محققان می گویند کسانی که در بررسی های شان سه روز یا بیشتر در هفته غذاهای تند مصرف می کردند در مقایسه با آنهایی که کمتر از یک بار در هفته سراغ این غذاها می رفتند، ۱۴درصد کمتر با احتمال از دست دادن جان شان روبه رو بوده اند.

– بادام زمینی بخورید

اگر به بادام زمینی و ترکیب هایی که با آن درست می شود حساسیت ندارید، از همین امروز سراغ آجیل فروشی سر راه تان بروید و یک کیسه بزرگ بادام زمینی بخرید. محققان می گویند این دانه خوش طعم خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد. به گزارش سماتک در صورتی که به خاطر ارث خانوادگی یا مشکلات خاص سلامت تان در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارد، حتما این توصیه را جدی بگیرید و جان تان را نجات دهید.

– نان سبوس دار بخورید

به جای اینکه خودتان را با نان لواشی که از آرد سفید و بدون سبوس درست می شود سیر کنید، از امروز جایی برای نان های سبوس دار در سفره تان باز کنید. محققان می گویند در نان سبوس دار ماده ای وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را پایین می آورد. پس برای سالم نگه داشتن قلب تان و طولانی کردن عمر خود، تنها به مصرف بادام زمینی اکتفا نکنید و از نان های سبوس دار هم در تغذیه روزانه تان استفاده کنید.

تست هوش بدهید

برای تخمن زدن عمرتان سری به یکی از مراکز روانشناسی بزنید. بله تعجب نکنید! شما با انجام یک تست هوش می توانید بفهمید که چقدر با خطر جوانمرگ شدن روبه رو هستید، چراکه از نظر محققان آدم های باهوش عمر طولانی تری دارند و کم هوش ها زودتر می میرند.

 

پزشکین : افزودن ۱۵ سال بر عمر با این راهکارها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *