افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اسیدی شدن بدن راهی برای بروز انواع بیماری

  • بیشتر مواد غذایی خاصیت اسیدی یا قلیایی دارد. به‌ طور طبیعی مصرف مواد غذایی اسیدی باعث کاهش سطح pH در بدن می‌شود و  افزودن غذاهای قلیایی به برنامه روزانه سطح pH را افزایش می دهد.

 

فعالیت های مختلف در بدن تنها درمحدوده خاص pH رخ می دهد  بنابراین مهم است که محیط داخل بدن خود را در این محدوده مشخص نگه‌دارید. در غیر این صورت احتمال مبتلا شدن فرد به بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری‌هایی مانند سرطان وجود دارد.

به گفته کارشناسان، محیط اسیدی، مناسب ایجاد طیف گسترده ای از بیماری‌ها  است. درحالی‌که سطح pH قلیایی، سلامتی را تقویت می‌کند. حفظ محیط قلیایی با مراقبت از خورد و خوراک ، کمک می کند تا بتوانید سطح مطلوب pH  را تنظیم کنید.
بدن سطح pH  را از راه‌های مختلف تنظیم می‌کند:
بدون شک ، بدن می‌داند که محیط اسیدی مضر است و به همین دلیل، تلاش می‌کند تا میزان اضافه اسید را از  راه های مناسب تخلیه کند.
ریه‌ها  به دفع اسید مضر بدن کمک می‌کند و به همین دلیل است که هنگام ورزش کردن یا انجام دادن کارهای فیزیکی به تندی، نفس‌ می کشید. با تند شدن تنفس، بدن با از بین بردن میزان اسیدلاکتیک سطح مطلوب pH را حفظ می کند.
کلیه‌ها نیز عمل دفع اسید اضافه در بدن را انجام می‌دهد. کلیه‌ها خون را تصفیه می‌کند و اسید اضافه در جریان گردش خون از طریق ادرار دفع می شود.
سرانجام خون کمک می‌کند تا اسیدیته بیش‌ازحد خنثی شودو محیط داخلی بدن به سطح مطلوب pH برسد.
آن چه می‌خورید روی سطح pH تاثیر می‌گذارد
بیشتر مواد غذایی خاصیت اسیدی یا قلیایی دارد. به‌ طور طبیعی مصرف مواد غذایی اسیدی باعث کاهش سطح pH در بدن می‌شود و  افزودن غذاهای قلیایی به برنامه روزانه سطح pH را افزایش می دهد.
در این زمانه، به دلیل فراوان بودن  مواد غذایی اسیدی به آسانی بدن در معرض اسیدی شدن قرار می گیرد محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت و لبنیات و همچنین مواد غذایی سرشار از شکر تصفیه ‌شده به اسیدی شدنPHخون کمک می کند.
اغلب میوه هاو سبزی ها به ‌طور طبیعی قلیایی و به همین دلیل است که افزودن آن‌ها به برنامه غذایی می‌تواند محیط داخل بدن را قلیایی نگه دارد.
واقعیت این است که برای حفظ میزان مطلوب pH در داخل بدن باید هر دو ماده غذایی قلیایی و اسیدی مصرف شود. لازم به ذکر است که انتخاب کردن مواد غذایی قلیایی ضروری است . بالا رفتن سطح اسیدی  pH در بدن می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان، دیابت، چاقی مفرط ، بیماری‌های خود ایمنی و … شود.
نکاتی برای ایجاد محیط قلیایی در بدن:
* در صورت اسیدیته بالای بدن، برای مدتی مصرف روزانه وناشتای یک لیوان آب ولرم حاوی نصف آب یک لیمو و نصف قاشق مرباخوری جوش‌ شیرین ( با نظر پزشک) پیشنهاد می شود.
* آب‌میوه ، میوه و سبزی تازه و فراوان به‌طور روزانه مصرف  کنید.

* از مصرف غذاهای سرخ شده، فرآوری شده، چرب و شیرین بپرهیزید.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *