افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از پوست حساس چطور مراقبت کنیم

 

 

  • یادتان باشد که لایهبردار و ماسک انتخابی حتی اگر شیمیایی هم باشند، باید ملایم و تسکین دهنده پوست حساس باشند. اگر پوست حساس شما، چرب است، دور ماسکهای خاک رس سبز و برگ نعنای خشک را خط قرمز بکشید!

پوست حساس، پوستی است که در برابر عوامل و تحریکات خارجی، به سرعت عکس العمل نشان میدهد. در برابر سرما و یا بعد از تماس با آب ، قرمز می شود. همیشه حتی بعد از مصرف کرمهای مرطوب کننده حالت کشیدگی، سوزش و درد دارد و …

اگر پوست حساسی دارید به این نکات توجه داشته باشید :
هوای گرم و حتی هوای خوب و معتدل نیز ممکن است پوست را حساس کند. پس دقت کنید که هیچوقت ناگهان از یک مکان خیلی سرد به یک مکان خیلی گرم نروید.
– آب، اولین فاکتوریست که پوست را حساس میکند. شستشو با آب برای همه پوستها مناسب نیست. اگر بعد از شستشوی دستها با آب ، پوستتان دچار قرمزی و سوزش شد، از یک شیوه پاکسازی بدون آب استفاده کنید.
– زیاده روی در مصرف بعضی از کرمها نیز پوست را حساس میکند. بنابراین برای مدت طولانی از کرمهای ضدجوش یا لایه بردارهای قوی استفاده نکنید. یادتان باشد که تعویض مداوم کرم نیز نه تنها دردی دوا نمیکند، بلکه تهدیدی برای اپیدرم یا بخش خارجی پوست است.
– بعضی از فرآورده های آرایشی نیز پوست را حساس میکنند. پس اگر پوست حساسی دارید، عطر، روغنهای اصلی یا مواد آرایشی حاوی الکل را از سبد آرایشی خود حذف کنید.

– اگر پوست حساسی دارید، خودتان حساس نباشید و بگذارید تا پوست روند طبیعی خود را طی کند فقط بعضی از رفتارها را در خود تقویت کنید :
۱- اگر پوست شما به آب حساس است، از پاککنندههای شیمیایی استفاده نکنید و به سراغ پاککنندههایی بروید که مرطوب کننده و چربک ننده باشند. میتوانید از شیرپاک کن یا محلولهای پاک کننده استفاده کنید.
۲- کرمی که برای پوست حساس انتخاب میکنید باید متناسب با نوع پوست(چرب، خشک، نرمال و…) و از همه مهمتر، ملایم باشد. بنابراین از کرمهای حاوی آب معدنی
که مخصوص پوستهای حساس است، استفاده کنید.
۳- یادتان باشد که لایهبردار و ماسک انتخابی حتی اگر شیمیایی هم باشند، باید ملایم و تسکین دهنده پوست حساس باشند. اگر پوست حساس شما، چرب است، دور ماسکهای خاک رس سبز و برگ نعنای خشک را خط قرمز بکشید!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *