افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ارتوپدی رشته ای گران و هزینه بر در حوزه پزشکی

ارتوپدی یکی از رشته های گران حوزه پزشکی است

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر محمد رازی رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی روز پنج شنبه در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی انجمن جراحی زانو، آرتوسکوپی و آسیب های ورزشی ایران افزود: البته امروز کشورهایی که از برنامه ریزی مناسب برخوردار هستند بیش از درمان بدنبال اقدامات پیشگیرانه حرکت کرده اند.
وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر با رایگان شدن خدمات بهداشتی و درمانی در طرح تحول نظام سلامت، مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی برای استفاده از خدمات درمانی افزایش یافته است که این خود برخی مشکلات بیمه ای را بدنبال داشته است.
رازی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی شبهات موجود در استفاده از دستگاه ورزشی خانگی تردمیل که بسیار مورد سوال واقع می شودگفت: این موضوع را بایستی در شرایط مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار داد؛ برخی از این دستگاه ها دارای نقاله استاندارد و تکنولوژی به روزی هستند و البته گران قیمت و برخی نیز ساده و تا حدودی غیر استاندار می باشند که هرکدام ویژگی خود را دارا هستند.
وی افزود: امروز با توجه به زندگی های آپارتمانی در فضای شهرها و همچنین وجود انواع و اقسام مشکلات از جمله سرما، گرما، آلودگی های هوا و همچنین کمبود وقت و مشغله های فراوان، نقش وسائل ورزشی همچون تردمیل در انجام ورزش برای حفظ سلامت بسیار پررنگ شده است.
وی ادامه داد: اگر این دستگاه ها نیز کنار گذاشته شوند عملا دیگر نمی توانیم ورزش کنیم ضمن اینکه رعایت برخی نکات در استفاده از این دستگاه ها ضروری است.
رازی، نوع جنس، کیفیت و ضربه گیری تردمیل ها در کنار تطبیق دادن شرایط جسمانی با شیوه و روش های صحیح استفاده از این دستگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سرعت حرکت دستگاه با توجه به شرایط جسمانی و میزان آمادگی جسمانی از جمله آمادگی قلبی و عروقی و آرتوروز و ساییدگی مفاصل تنظیم شود.
رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی ایران اظهارکرد:ممکن است ما پول کافی برای خرید یک دستگاه تردمیل ساده را نداشته باشیم اما اگر قصد استفاده از یک تردمیل ساده و معمولی نیز داریم باید توجه داشته باشیم میزان فعالیت های ورزشی ما بر روی این تردمیل نباید به اندازه یک تردمیل با استاندارد بالا باشد.
وی افزود:زمان ورزش بر روی تردمیل نیز بستگی به میزان آمادگی تنفسی، قلب، وزن استفاده کننده و همچنین میزان آسیب دیدگی زانو و آرتروز دارد و برای کسی که از آمادگی لازم برخوردار نیست از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با سرعت پایین تر تعریف شده است.
رازی با تاکید براینکه، امروز چیزی بنام بی تحرکی در ارتوپدی و حتی بیماران شدید قلبی وجود ندارد، گفت:امروز کسانی که مشکل زانو، مفصل و حتی آرتروز دارند ورزش های مناسب و ویژه بخصوص راه رفتن در استخر توصیه می شود و حتی سکته های قلبی خیلی شدیدی نیز نبایستی بدون تحرک باشند.

** فوتبالیست ها، بسکتبالیست ها، اسکی بازان و رزمی کاران بیشتر دچار صدمه زانو می شوند
دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران نیز در این نشست گفت :پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایرانISKAST 2018) ) 25 تا ۲۸ بهمن ماه جاری با حضور ۳۰ میهمان خارجی در جزیره کیش برگزار می شود.
دکتر حمیدرضا یزدی، هدف از برگزاری این کنگره را ایجاد فرصتی مناسب برای شرکت کنندگان به منظور یادگیری و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود با جراحان برجسته بین المللی عنوان کرد.
وی ادامه داد: کنگره ISKAST 2018 دارای متنوعترین موقعیت های آموزشی از جمله سخنرانی های اصلی، ارائه مقالات علمی، بحث ها، سمینارها، ویدیوهای جراحی، سخنرانی های دوره آموزشی و نمایشگاه های فنی است.
یزدی اظهارکرد: جامعه هدف این کنگره جراحان ارتوپدی، متخصصان پزشکی ورزشی و متخصصان مرتبط با پزشکی ورزشی از جمله متخصصان توانبخشی، فیزیوتراپیست ها و سایر کارکنان مرتبط پزشکی خواهند بود.
وی افزود: در این کنگره متخصصان در زمینه جراحی زانو و آرتروسکوپی مفاصل و تمام جوانب آسیب های ورزشی، همچنین در زمینه روش های درمانی محافظه کارانه و تکنیک های جراحی و مداخلات درمانی با کمترین میزان تهاجمی، دانش خود را گسترش داده و مهارت های جراحی خود را ارتقا خواهند داد.
یزدی همچنین گفت: در این کنگره علاوه بر سخنرانی های علمی از سوی جراحان به نام در سطح جهانی، با برگزاری سمپوزیوم ها و کارگاه ها امکان تعامل بیشتر با متخصصان را فراهم خواهد شد و نمایندگان و شرکت کنندگان از جوامع و کشورهای مختلف در این کنگره حضور خواهند داشت و چشم انداز منحصر به فرد خود را در این کنگره به ارمغان خواهند آورد.
وی گفت: میهمانان این کنگره از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژیک، دانمارک و ایتالیا اتریش و از آسیا نیز از کشور ترکیه و همچنین از کشورهای قطر، امارات، ژاپن و کره جنوبی می باشند.
دبیرعلمی پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران همچنین با بیان اینکه، در مدت زمان تعیین شده حدود ۷۰ مقاله به این کنگره ارسال شده است که این مقالات از سوی حداقل سه داور شناخته شده داخلی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: براساس یک نمره دهی مقالاتی که رتبه بالاتری داشتند مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه، تعداد ۲۰ مقاله پذیرش شده بصورت شفاهی و سخنرانی ارائه و ۴۰ مقاله نیز بصورت پوستر ارائه خواهد شد اظهارکرد: این مقالات همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده بصورت الکترونیک و آنلاین نیز قابل دسترس خواهند بود.
یزدی همچنین در بخش دیگری با اشاره به اینکه در همه جای دنیا آسیب های ورزشی وجود دارد، در عین حال این آمار فروانی آسیب دیدگی زانو در ورزشکاران کشور را نسبت به سایر نقاط دنیا بالا دانست و گفت: به نظر می رسد ورزشکاران ما خوب آموزش نمی بینند و این بدلیل نبود مربیان مناسب ورزشی و حتی ارائه آموزش های نادرست از سوی آنان است.
وی با بیان اینکه نوع ورزش در سلامت زانو بسیار تاثیر گذار است، گفت: به طور معمول ورزش هایی همچون فوتبال، بسکتبال، اسکی ، رزمی و کشتی گیران در رده بعدی که در این ورزش ها حرکات جهشی، پرشی و دویدن زیاد است، زانو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد.
یزدی در ادامه استفاده از مشاور ارتوپد را برای باشگاه ها و سالن های ورزشی را مانند آنچه که در حال حاضر در کشورهای پیشرفته اتفاق رایج است را برای ارائه آموزش های صحیح و همچنین کاهش حجم صدمات وارده به ورزشکاران امری ضروری دانست.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *