افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مصرف آسپرین بر افزایش باروری

اثرات مصرف آسپرین بر افزایش باروری

n00104977-b

دانستنی هایی داروئی درباره اثرات مصرف آسپرین بر افزایش باروری و اطلاعات کامل درباره آسپرین و فواید استفاده از آن را در این جا بیان می کنیم .

محققان دانشگاه یوتا و مؤسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی بر این باورند که مصرف ۸۱ میلی گرم آسپرین به صورت روزانه، باعث کاهش التهاب سیستماتیک در بدن زنان شده و احتمال باروری را افزایش می‌دهد.
آسپرین یک داروی سالیسیلات است که معمولا  برای کاهش تب، تورم و درد و ناراحتی خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به طور فزاینده‌ای به عنوان یک داروی ضد انعقاد خون برای کاهش احتمال حمله قلبی و سکته در میان افراد در معرض خطر شدید استفاده می‌شود.
در ماه‌های اخیر بر فواید و پتانسیل آسپرین بر سلامتی تمرکز زیادی صورت گرفته است. در مطالعه اخیر مدیکال‌ نیوز عنوان شده که مصرف این دارو دو احتمال دارد: یکی برای نجات بیماران مبتلا به سرطان معده و روده و دیگری پیشگیری از سرطان سینه.
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بهبود باروری یکی از مزایایی است که مصرف روزانه آسپرین به دنبال دارد. در این مطالعه، هزار و ۲۲۸ زن ۱۸ تا ۴۰ ساله که در ۱۲ ماه گذشته تجربه سقط جنین داشتند شرکت کردند. تمام این زنان از التهاب سیستماتیک رنج می‌بردند. در مقایسه با زنانی که روزانه آسپرین نمی‌خوردند، کسانی که ۸۱ میلی‌گرم دارو مصرف می‌کردند،  ۱۷درصد بیشتر احتمال باردار شدن و تقریبا ۲۰ درصد بیشتر احتمال تولد موفق داشتند.
به گفته پروفسور ریچارد پالسون، معاون رئیس انجمن باروری پزشکی آمریکا، تحقیقات پیشین نشان می‌دهند که آسپرین با افزایش جریان خون به لگن خاصره و ضخیم‌تر شدن دیواره رحم منجر شده و از این رو، با آسان‌تر شدن جای‌گیری جنین در رحم شانس باروری افزایش می‌یابد.

 

پزشکین : اثرات مصرف آسپرین بر افزایش باروری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *