افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا پمادها و روغن ها در آرام کردن درد مفاصل موثر است

530768_420

 

دانستنی های پزشکی درباره این که آیا پمادها و روغن ها در آرام کردن درد مفاصل موثر است تحقیقات محققان ارتوپد را در این مطلب در اختیار شما می گذاریم .

امروزه درد مفاصل یکی از شایع‌ترین دردهایی‌ست که باعث می‌شود تحرک کمتری داشته باشید و شاید شور و شوق فعالیت را در شما از بین ببرد. این تنها بیماری افراد مسن یا ناخوش و مریض نیست. و اصلا هم جای تعجب نیست که امروز یک جوان ۳۰ ساله دچار درد مفاصل بشود و به دنبال راه درمان سریع آن بگردد. این نیاز به یافتن راهکار درمانی فوری باعث می‌شود که درگیر داروهای تقلبی یا پمادها و روغن‌های بدون نسخه شوید که ادعا می‌کنند درد را سریعا تسکین می‌دهند. با این حال، این پمادها و روغن‌ها هیچ مزیتی ندارند و اغلب ظرف چند سال بیماری را بدتر کرده و زمینه را برای آرتروز فراهم می‌کنند.
چرا روغن‌ها و پمادها نمی‌توانند باعث تسکین درد مفاصل شوند؟
این سؤال اغلب بعد از ناکامی‌های مکرر در استفاده از آنها و عدم رؤیت تأثیر خاصی مطرح می‌شود. دکتر پرادیپ جراح ارتوپد در جواب این سؤال می‌گوید: ارتباط ماساژ بیشتر با پوست است نه با مفصل. ماساژ دادن هیچ تأثیری بر مفاصل فرد ندارد. با این حال، نمی‌توان گفت که ماساژ دادن در کل بی‌تأثیر است. در واقع، اگر دچار کشیدگی عضلانی، جراحت یا بریدگی شده باشید و متخصص شما را ماساژ دهد می‌تواند به تسکین دردتان کمک کرده باشد. به همین دلیل است که ماساژهای سنتی مانند ماساژ تایلندی سال‌هاست که رواج دارد. روغن‌ها و پمادها می‌توانند وارد لایه‌های پوستی شده و آن را شل کنند اما نمی‌توانند درد مفاصل را برطرف سازند.
ماساژ با روغن به طور مداوم منجر به بهبود درد مفاصل نمی‌شود، و تنها به نرم شدن ناحیه‌ی مورد نظر یا ایجاد بافت‌های غضروفی جدید می‌انجامد و هیچ تأثیری در تسکین درد مفاصل ندارد. بنابراین بهتر است پیش از آنکه درد بدتر شود به پزشک مراجعه کنید.

 

پزشکین : آیا پمادها و روغن ها در آرام کردن درد مفاصل موثر است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *