افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا ظرف های ملامینی خطرناک هستند ؟

he357

آیا ظرف های ملامینی خطرناک است ؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از ما را درگیر کرده است. در ایم مقاله اطلاعاتی در رابطه با ظرف های ملامینی را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

آیا می دانید که پلیمر چیست؟شاید بارها و بارها نام پلیمر را شنیده باشید.بهرحال برای شروع لازم است دست کم معنی این کلمه را بدانید. واژه پلیمر از دو واژه یونانیPoly و Meros مشتق شده است و به معنی بسیار است.

آیا تا بحال به اطراف خود توجه کرده اید؟

مو،ناخن،گوشت ،پشم،ابریشم،ظروف تفلون،کاغذ،چوب ،لاستیک،ظروف ملامین و یکبار مصرف و ….. هزاران هزار مورد دیگر.

شاید به جرات بتوان گفت که هر آنچه که وجود دارد یا پلیمر است یا ترکیبی از آن …

اما برخی از این پلیمرها می تواندبرای بشر مضر بوده و سلامتی او را به مخاطره بیاندازد.

ظروف ملامین و یکبار مصرف از جمله مواردی است که برای استفاده از آنها باید احتیاط لازم را به خرج داد.

آیا هرگز شنیده اید که باید از مصرف غذاهای داغ و گرم در اینگونه ظروف خودداری کرد؟

مطمئنا زمانی که متوجه آسیبهایی که ممکن است متوجه شما و عزیزانتان باشد بشوید هرگز دیگر به سراغ اینگونه ظروف نمی روید.از آنجایی که ملامین تریمر(ملکول سه تایی) سیانامید است و همانند سیانامید در ساختارش ۶۶% نیتروژن وجود دارد که این نیتروژن در اثر گرما آزاد شده و وارد ماده غذایی می شود.

لعاب براقی هم که بر روی ظروف ملامین وجود دارد ونقش محافظ را بازی می کند به مرور زمان تخریب شده وآرام آرام با استفاده از این ظروف وارد غذا شده که به عقیده برخی از کارشناسان مضر و گاهی اوقات سمی و خطرناک می باشد .

بلعیدن این مواد باعث آسیبهای زایشی ، سنگ مثانه و کلیه شده که در نهایت منجر به سرطان مثانه میشود .

در تحقیقاتی که در سال ۱۹۵۳ بر روی سگهایی که دریک سال ۳% مواد ملامینی به آنها داده شده بود انجام شدتغییرات زیر در ادرارشان مشاهده شد:

الف- کاهش وزن مخصوص

ب- افزایش مواد خروجی

پ- کریستالهای ملامینی

ت- پروتئین و خون نهفته در ادرار

البته در حال حاضر موضوع سرطان زابودن ملامینها و ظروف یکبار مصرف در حد نظریه باقی مانده است و نمی توان که با قاطعیت انگشت اتهام به سمت این ظروف دراز کرد.

به هرحال مهم ترین نكته در استفاده از ظروف ملامین این است كه از ملامینهای تركدار و كهنه به دلیل نفوذ میكروبها استفاده نکرده و ترجیحا بهتر است که استفاده از این ظروف را صرفاً به خوراکیهای سرد و در پیکنیک ها منحصر کرد .

توصیه می شود که از نگهداری طولانی مدت غذا در این ظروف جدا خودداری کرد و به محض اینکه این ظروف جلای خود را از دست داده دیگر از آنها استفاده نشود.

باید به این نکته توجه داشت که این ظروف را در طبیعت به حال خود رها نکنیم و با تحویل دادن آن به ماموران بازیافت ، هم به سلامتی خود و هم به سلامتی محیط اطراف کمک کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *