افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا سشوار به مو آسیب می رساند

آیا سشوار به مو آسیب می رساند

  • بعضی ها فکر می کنند استفاده از سشوار یا اتوی مو مشکلی برایشان ایجاد نخواهد کرد. از نظر آنها فقط عواملی می تواند برای موها دردسرساز شود که با ریشه مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد؛ بنابراین این افراد تصور می کنند سشوار یا اتوی مو که کاری به ریشه ندارد، بی ضرر است.

 

خیلی وقت ها سشوار کشیدن باعث می شود زیبایی موها <Haired beauty>هم از بین برود؛ یعنی فرد به نتیجه دلخواهش نمی رسد و شرایط درست برعکس آن پیش می رود. البته شاید چند ساعتی پس از سشوار کشیدن موها صاف و براق تر از قبل شود، اما بی شک این زیبایی موقت است و ارزش ندارد سلامت و شادابی همیشگی موها را فدای آن کنیم.افراد زیادی هم برای خشک کردن موها پس از استحمام از سشوار استفاده می کنند.

آنها هم ممکن است درجه سشوار را طوری تنظیم کنند که باد با بیشترین دما و در کمترین زمان، تمام موهای شان را خشک کند، غافل از این که سشوار در همان حال که موها را خشک می کند، می تواند صدمات زیادی هم در پی داشته باشد. به همین دلیل هم متخصصان پوست و مو می گویند استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود و از طرفی، کسانی که می خواهند از این لوازم استفاده کنند نیز حتما باید شیوه صحیح را در نظر داشته باشند تا احتمال بروز این آسیب ها به حداقل برسد.

سشوار ، موجب ریزش مو نمی شود
بعضی ها فکر می کنند استفاده از سشوار یا اتوی مو مشکلی برایشان ایجاد نخواهد کرد. از نظر آنها فقط عواملی می تواند برای موها دردسرساز شود که با ریشه مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد؛ بنابراین این افراد تصور می کنند سشوار یا اتوی مو که کاری به ریشه ندارد، بی ضرر است.عوامل فیزیکی که بیشتر با تنه مو تماس دارد مانند سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو، ژل و کتیرا معمولا موجب ریزش مو نمی شود، اما می تواند تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد کند؛ پس این طور نیست که بگوییم سشوار ضرری ندارد، اما به طور معمول عاملی برای ریزش موها هم نیست. به گفته متخصصینپوست و مو، بروز چنین تغییراتی ممکن است شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار دهد و اثراتی منفی برجا بگذارد.

اتوی مو یا سشوار ، کدام بهتر است؟
شاید این پرسش برای خیلی مطرح شود که استفاده از سشوار عوارض کمتری برای موها ایجاد می کند یا اتوی مو ؟
اتوی مو آسیب بیشتری به موها وارد خواهد کرد و به همین دلیل هم عوارضش در مقایسه با سشوار بیشتر است در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، چندان مشکلی هم برایتان ایجاد نخواهد شد، اما زمانی که تعداد دفعات استفاده از این لوازم افزایش می یابد، آسیب بیشتری هم به تنه موها وارد می شود.

باید و نبایدهای استفاده از سشوار
با همه اینها، افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند. متخصصان پوست و مو برای این که عوارض ناشی از این کار به حداقل برسد، توصیه می کنند این افراد نکاتی را هنگام سشوار کشیدن در نظر داشته باشند.بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. همچنین توصیه می شود درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

این تغییر دما نکته بسیار مهمی است که برای حفظ سلامت و شادابی مو باید در نظر داشته باشید. در حقیقت، زمانی که مو هنوز خیس است و دمای پایین تری نسبت به محیط دارد، اگر به طور ناگهانی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد مشکلاتی در تنه موها ایجاد خواهد شد. البته نباید تصور کنید استفاده از سشوارهایی که باد سرد دارد، برای حل این مشکل مناسب خواهد بود؛ بلکه توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.

عوارض استفاده از سشوار
گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می گویند چون سشوار به ریشه کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد. در صورتی کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد.استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار می تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *