افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با عصاره چند گیاه پر خاصیت

آشنایی با عصاره چند گیاه پر خاصیت

  • عصاره گیاه درخت چای یک ضد باکتری و ضد ویروس قوی است. بیشتر بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و حتی آکنه و زگیل را می توانید به کمک عصاره درخت چای درمان کنید. قارچهای پوستی نیز به کمک روغن درخت چای درمان می شود.

 

آبگرم ها و انواع ماساژها و آروما تراپی روشهای پیشرفته و مناسبی برای بسیاری از دردهای بدن به شمار می روند. روغن های گیاهی که به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه می شوند در این روشهای درمانی کمک بسیاری انجام می دهند.

خواص ضد باکتریایی، ضد درد، حتی آنتی بیوتیکی در این روغنهای گیاهی مشاهده می شود. این روغنهای طبیعی که به صورت اسانس یا به صورت عصاره در دسترس قرار می گیرند از عفونت ها جلوگیری کرده ومسکن خوبی برای دردها به شمار می روند.

 

عصاره پونه کوهی

پونه کوهی از جمله گیاهان بسیار معطری است که در پخت و پز کمتر استفاده می شود. این گیاه اثرات آنتی بیوتیکی فوق العاده ای دارد. اسانس پونه کوهی قادر به از بین بردن باکتری های مضر و کنترل عفونت در بدن است.

این ضد عفونی کننده قوی می تواند قارچها و ویروسها  را نابود کند و خواص ضد التهابی دارد.

 

عصاره درخت چای

عصاره گیاه درخت چای یک ضد باکتری و ضد ویروس قوی است. بیشتر بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و حتی آکنه و زگیل را می توانید به کمک عصاره درخت چای درمان کنید. قارچهای پوستی نیز به کمک روغن درخت چای درمان می شود.

 

عصاره دارچین

دارچین از ادویه های پرکاربرد و بسیار لذیذ است که در صنعت شیرینی پزی نیز بسیار طرفدار دارد. این ادویه عالی قادر است چندین باکتری را نابود کند. آنتی اکسیدان دارچین بالا بوده و خواص ضد باکتریایی این عصاره در بدن بسیار عالی عمل می کند.

 

عصاره میخک

میخک به عنوان یکی از مبارزان قوی باکتری محسوب می شود. بیماری های پوستی ناشی از باکتری مانند آکنه توسط میخک درمان می شود. بیشتر عفونت ها را می توان توسط این عصاره درمان کرد.

 

عصاره گریپ فروت

اسانس یا عصاره گریپ فروت خواص آنتی بیوتیک قوی دارد. گریپ فروت یک درمان کننده عفونت به شمار می رود. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که عصاره گریپ فروت در برابر بسیاری از باکتری ها از جمله استافیلوکوک موثر است.

با این عصاره می توانید یک درمان قوی و موثر برای آکنه داشته باشید.

 

عصاره سنبل هندی

عصاره سنبل هندی یا به اصطلاحی علف لیمو از روغن های ضروری در درمان ضد باکتری محسوب می شود. این عصاره توانایی مهار کردن باکتری ها داخلی و خارجی را دارد. اگر از بیماری های پوستی رنج می برید با این عصاره می توانید آن را درمان کنید.

در ضمن این عصاره در از بین بردن بوی نامطبوع پوست بدن بسیار موثر است.

 

عصاره رز ماری

رزماری گیاه خوش عطر و بویی است که بیشتر جهت التیام زخم ها و درمان سر درد به کار می رود. التهابات عضلانی نیز توسط رزماری قابل درمان است.

زخم های دهان ولثه را می توان با این عصاره درمان کرد.

حتی در عفونت های ادراری  عصاره رزماری بسیار موثر است.

داشتن چندی از این عصاره ها  در منزل می تواند جایگزین مناسبی به جای کرمهای گران قیمت و یا داروهای شیمیایی باشد.

این عصاره ها همگی از گیاهان کاملا طبیعی تهیه شده و به راحتی درمان کننده هستند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *