افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با تهیه سه اسکراب زیبایی پوست

  • در تهیه‌ی این اسکراب از روغن استفاده نمی‌شود. یک عدد موز رسیده را با دو قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری اسانس وانیل یا هر اسانس دیگری که دوست دارید به آن اضافه کنید

 

 

نمک و شکر از ساده‌ترین موادی هستند که از قدیم برای لایه برداری و رفع تیرگی‌های سطح پوست استفاده می‌شده‌اند. در ادامه با طرز تهیه‌ی سه مدل اسکراب طبیعی و خانگی آشنا خواهید شد.

 

اسکراب موز و شکر

موز

شکر

اسانس وانیل

 

در تهیه‌ی این اسکراب از روغن استفاده نمی‌شود. یک عدد موز رسیده را با دو قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری اسانس وانیل یا هر اسانس دیگری که دوست دارید به آن اضافه کنید. می توانید از موزهایی که دارند قهوه‌ای رنگ می‌شوند، استفاده کنید. اگر این اسکراب را برای صورتتان بخواهید استفاده کنید، نباید به آن شکر بزنید.

قبل از دوش گرفتن و در حمام این اسکراب را به بدنتان بمالید و چند دقیقه با دست به خوبی آن را روی پوست بدن ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

 

اسکراب روغن نارگیل و شکر  قهوه‌ای

روغن نارگیل یک روغن بسیار معطر و خوشبو است که به عنوان یک مرطوب کننده‌ی عالی و فوق العاده، می‌تواند مورد مصرف قرار بگیرد.

 

۱.۲ فنجان روغن نارگیل

۱.۲ فنجان شکر قهوه‌ای

۱.۲ قاشق غذاخوری وانیل

 

این مواد را به خوبی در یک کاسه با هم مخلوط کنید و قبل از دوش گرفتن به روی پوست خود، خصوصا آرنج‌ها، زانوها، دست‌ها و پاها بمالید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه بشویید.

 

اسکراب روغن بادام و نمک دریایی

نمک دریایی داری املاح بسیار زیادی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم است و برای تقویت و تغذیه‌ی پوست بسیار مفید است. استفاده از نمک دریایی در ماسک‌های لایه بردار برای استحکام پوست و جلوگیری از شل شدن و چین و چروک مناسب است و همچنین باعث آبرسانی به پوست نیز می‌گردد. این اسکراب، قبل از دوش گرفتن برای شروع یک روز خوب بسیار کارآمد است.

روغن بادام نیز برای افزایش نرمی و لطافت پوست خیلی مفید می‌باشد.

 

۱.۲ فنجان روغن بادام یا روغن زیتون

۱.۲ فنجان نمک دریایی

۱.۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

 

همه‌ی این مواد را مخلوط کنید و قبل از دوش گرفتن به بدنتان بمالید و ماساژ دهید. این اسکراب را در اطراف چشمانتان استفاده نکنید.

 

 

منبع : زیبامون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *