جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



چه کار کنیم که بیشتر آب بنوشیم؟

۱۳ راه جالب برای افزایش نوشیدن آب

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ همه ما می‌دانیم که باید زیاد آب بنوشیم اما اهمیت نوشیدن آب را به‌راحتی فراموش می‌کنیم. بنابراین باید چه‌کار کنیم؟ این کار را فراموش کنیم؟ اجازه دهیم آب بدنمان کم شود؟ خیر. با انجام کارهایی می‌توانید نوشیدن آب را به یک تجربه جالب تبدیل کنید.

۱. دمای آب را تغییر دهید. تا مانند همیشه نباشد

گاهی اوقات آب سرد می‌چسبد و گاهی اوقات خیر. حتماً نباید همیشه آب سرد بنوشید. گاهی اوقات آن را گرم‌کنید. این کار نه‌تنها حوصله‌تان را سر نمی‌برد بلکه به هضم و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

۲. دم‌نوش‌های گیاهی بنوشید

اگر نوشیدن آب برایتان خسته‌کننده شده دم‌نوش‌های گیاهی بنوشید. این دم‌نوش‌ها خوش‌طعم بوده و بر اساس نوعشان فوایدی هم دارند. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت گرم و سرد بنوشید. فقط آن‌ها را شیرین نکنید و از چای‌های کافئین دار خودداری کنید.

۳. همه‌جا یک بطری آب داشته باشید

ممکن است بطری آب خود را در خانه یا محل کار فراموش کنید و حمل پارچ آب هم مشکل است. برای تسهیل این کار می‌توانید یک بطری آب و یا قمقمه خریداری کنید که به‌راحتی آن را به همراه داشته باشید و به کیف یا کمربندتان وصل شود.

۴. یک بطری خریداری کنید که انگیزه‌تان را افزایش دهد

گاهی اوقات یک عادت جدید انگیزه فرد را دوچندان می‌کند. بنابراین بطری انتخاب کنید که برایتان جالب باشد. انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

۵. در اطراف خود یادداشت‌هایی قرار دهید که نوشیدن آب را به شما یادآوری کند

افراد تشنه معمولاً به‌جای نوشیدن آب غذا می‌خورند. اگر شکمو هستید اما آب کم می‌نوشید، بر روی خوراکی‌ها یا در یخچال یادداشت‌هایی قرار دهید که اهمیت نوشیدن آب را به شما یادآوری کند. فایده این کار این است که در صورت نوشیدن آب، غذای کمتری می‌نوشید.

۶. بر روی بطری زمان نوشیدن آب را مشخص کنید

بطری آب می‌تواند بهترین ابزار شما باشد. بر روی بطری آب زمان نوشیدن را تنظیم نموده تا بدانید چه زمانی باید آب بنوشید. حتی می‌توانید جملات الهام‌بخش و خنده‌دار یادداشت کنید.

۷. یک تصویر زمینه برای یادآوری انتخاب کنید

روزانه به بیشترین چیزی که خیره می‌شوید چیست؟ اگر همانند بیشتر افراد هستید پس به گوشی تلفن خود نگاه می‌کنید. چرا از آن به نفع خود استفاده نکنید؟ پس یک تصویر زمینه هشداردهنده روی آن نصب کنید تا زمان نوشیدن آب را به شما یادآوری کند.

۸. غذاهای تند بخورید تا تشنه‌تر شوید

پس از خوردن غذاهای تند و تایلندی به سراغ چه می‌روید؟ البته که آب. بنابراین برای نوشیدن آب غذاهای تند را افزایش دهید. در آن صورت آب بیشتری می‌نوشید.

۹. یک بطری آب در ماشین داشته و در حین ترافیک بنوشید

هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از ترافیک نیست، مگر اینکه هوا گرم باشد، در آن صورت آب بدنتان کم می‌شود. در مسافت‌های طولانی هر ۲۰ دقیقه آب بنوشید (در هوای گرم هر ۱۵ دقیقه). در این صورت در حین رانندگی هشیارتر شده و غذای کمتری می‌خورید.

۱۰. با کمک نی سریع‌تر و بیشتر آب بنوشید

با کمک نی می‌توانید سریع‌تر از قبل آب بنوشید. کسی نمی‌داند دلیلش چیست. شاید استفاده از نی نوشیدن آب را جالب‌تر و شاید راحت‌تر می‌کند.

۱۱. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که میزان آب نوشیده شده را ثبت می‌کنند

از اپلیکیشن هایی مانند waterlogged استفاده کنید که میزان آب نوشیده شده را ثبت می‌کنند. افراد از اینکه گزارش بصری پیشرفت خود را ببینند خوشنود می‌شوند. دیدن دستیابی به اهداف لذت‌بخش است.

۱۲. با افزودنی‌هایی طبیعی مانند زنجبیل طعم آب را تغییر دهید

با افزودن تکه‌های میوه، برگ نعناع، زنجبیل و یا موارد دیگر لذت نوشیدن آب را دوچندان کنید. این کار لذت‌بخش بوده و نوشیدن آب را به یک تجربه جالب تبدیل می‌کند.

۱۳. برای جذب آب بیشتر میوه‌های آبدار بخورید

چه کسی گفته که فقط با نوشیدن آب می‌توان آب موردنیاز بدن را جذب کرد؟ میوه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند نیاز روزانه شما به آب را تأمین کنند. میوه و سبزیجات آبدار را به لیست خرید خود اضافه کنید. برخی از این موارد عبارت‌اند از خیار (۹۶% آب)، کدوسبز (۹۵% آب)، هندوانه (۹۲% آب) و گریپ‌فروت (۹۱% آب).

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید