جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



چهار تمرین مهم سرعتی برای تمامی رشته های ورزشی

چهار کلید برای تمرین سرعتی

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ تمرین سرعتی برای تمام ورزشکاران و ورزش‌ها بسیار مهم است. همچنین سرعت تمرکز اصلی برای ارزیابی ورزشی است. و با آن می‌توان تعیین کرد وقت مناسبی برای شروع هست یا خیر.این یکی از آن مواردی است که برای مردم بیش از حد پیچیده است. با این فرض در اینجا چهار کلید برای سرعت بخشیدن به تمرین است که می‌تواند تاثیر جدی بر سرعت شما داشته باشد.

قدرت

اینکه چقدر بتوانید سریع‌تر بدوید بستگی به نیرویی که به زمین وارد می‌کنید دارد.  به همین دلیل است که قدرت برای ورزشکارانی که می‌خواهند سریع باشند بسیار مهم است. قدرت نه تنها نیرو شما را به زمین وارد می‌کند بلکه به شما اجازه می‌دهد موقع دویدن پای خود را به زمین بسپارید. هر دوی این‌ها به شما اجازه می‌دهند سریع‌تر بدوید. برای توسعه این نوع از قدرت شما نیاز به تمرکز روی اسکات، استپ و تمرینات مفصل ران دارید. این تمرین‌ها یک یا دو بار در هفته برای ۳ تا ۵ ست ۱ تا ۸ تایی توصیه می‌شود.

تقویت همسترینگ

همسترینگ برای دویدن سرعتی حیاتی است. همسترینگ شما عضلاتی است که ران پا را به سمت زمین در جاده حرکت می‌دهد. آنها نیز وقتی که با سرعت بالا رو به رو می‌شوند آسیب می‌بینند. بنابراین برای بهبود سرعت و جلوگیری از آسیب دیدن تمرکز بر روی این گروه عضلانی مهم است.

همسترینگ باید در زمان طولانی برای ورزشکار با سرعت بالا تقویت شود این به این معنی است که نیاز به تمرکز بر روی تمرینات مفصل ران وجود دارد. یک یا دو تمرین را یک یا دو بار در هفته انجام دهید اطمینان حاصل کنید که حداقل یک تمرین به عنوان تمرینات قدرتی انجام داده‌اید.

ست‌های ۸ تایی داشته باشید و می‌تواند شدت زیاد یا متوسط داشته باشد. 

نیروی افقی

دویدن شامل حرکت به جلو است این به این معنی است که ما نه تنها باید قادر به اعمال زور علیه زمین برای اجرای سریع‌تر باشیم بلکه ما همچنین باید آن را در جهت مناسب انجام دهیم. تمرین با وزنه‌ها یکی از کارهای بسیار خوبی است که ما را قوی‌تر می‌کند اما ما را فقط در نیروی عمودی ورزیده می‌کند. بشین پاشو و این نوع حرکات. این به این معنی است که نیاز به تمرین نیروی افقی نیز دارید تعدادی تمرین برای این کار می‌توانید داشته باشید و از آنها استفاده کنید وجود دارد.

می‌توانید به حالت نیمه نشسته باشید و سیم‌ها را بکشید و با مقاومت مواجه شوید، پلاتومترهای افقی را انجام دهید و محدوده‌ها را در فاصله‌های مختلف انجام دهید. تمرینات خود را انتخاب کنید و آنها را با سرعت بالا انجام دهید.

تمرین سرعتی

سرعتی دویدن یک مهارت است. اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری بدوید و یک دونده سرعتی باشید شما باید دو یا سه بار در هفته و تقریبا به مدت یک سال تمرین سرعت داشته باشید. اگر یک برنامه را با دو جلسه در هفته تشکیل شروع کنید اولین جلسه تمرکز بر روی فاصله‌هایی است که ۵ تا ۲۰ متر را پوشش می‌دهد و روز دوم تمرکز ۴۰ تا ۶۰ متر و روز سوم روی ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر تمرکز می‌کنید. به طور معمول در هر تمرین اگر واقعا سعی در تمرین سرعت دارید به یک جلسه تمرینی موثر برای یک کاربزرگ نیاز ندارید و می‌توانید با تلاش‌ها و تمرین‌های کوچک ولی ادامه‌دار به هدفتان برسید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید