جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



چطور لاغر شویم | روش هایی برای سریع لاغر شدن

22

 

بعضی از روش ها و راه ها مثل رژیم های مختلف شاید فرد را در کوتاه مدت لاغر کنند اما در اینده عوارضی برای بدن دارند شما می توانید خیلی راحت با تغییر در بعضی از عادت ها در زندگی روزمره خود لاغر شوید بدون اینکه به سلامتی خود ضربه بزنید
رعایت نکات زیر در غذاخوردن، سرعت لاغری را افزایش می‌دهد:
*توجه داشته باشید بهترین راه لاغری سریع، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی مستمر است
*آهسته غذا بخورید تا از غذا خوردن لذت بیشتر ببرید و این کمک می‌کند تا زود‌تر احساس سیری کنید.
*در هر وعده رژیم لاغری خود پروتئین مصرف کنید خوردن پروتئین کافی به شما کمک خواهد کرد که از مصرف میان وعده‌های اضافی کم کنید. زیرا خوردن پروتئین کافی شما را سیر نگه می‌دارد و سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد در رژیم لاغری روزانه. /۷ گرم پروتئین برای هر پوند بدن مصرف کنید *بهترین منابع غذایی پروتئین (گوشت گاو بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، عدس، لوبیا و ماست) می‌باشد. البته در بیماران کلیوی باید مقدار پروتئین مصرفی کاهش یابد.
*آب کافی بنوشید. روزانه (۸ – ۱۰ لیوان)، زیرا کم شدن آب بدن باعث ولع به مواد غذایی می‌شود ولی از نوشیدنی‌های شیرین آب میوه‌های مصنوعی و الکل استفاده کنید زیرا در رژیم لاغری شما مشکل ایجاد می‌کند. برای رفع تشنگی فقط آب بنوشید.
*بعد از شام غذا نخورید اگر در آخر شب در کنار تماشای تلویزیون یا کار در اینترنت شروع به خوردن اسنک کنید این یک روش غلط در رژیم لاغری است زیرا بدن می‌خواهد مشغول به سوزاندن چربی در خواب شود و خوردن میان وعده قبل از شام در این روند مشکل ایجاد می‌کند.
*سه وعده غذای اصلی را بخورید و در هر وعده از یک منبع خوب پروتئین و یک دانه کامل همراه با میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.
*روزانه فعالیت بدنی مناسب داشته باشید.
*تمرینات قدرتی بدنی را فراموش نکنید روزانه ۳ – ۴ بار وزنه بردارید تا نتیجه بهتری در رژیم لاغری خود داشته باشید.
*صبح زود بعد از بیدار شدن از خواب برای سوزاندن ۳۳۰ کالری به مدت ۳۰ دقیقه ورزش‌های (ایروبیک، شنا، دوچرخه سواری، پرش و غیره) داشته باشید سعی کنید حداقل ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه داشته باشید.
*پیاده روی خیلی مهم است و روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی، کمک می‌کند تا شما ۹۶ کالری بسوزانید و به لاغری سریع کمک می‌کند.
*مصرف میوه و سبزیجات با برگ سبز را افزایش دهد زیرا آن‌ها سرشار از فیبر هستند و فیبر‌ها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و کمک می‌کند تا شما کمتر غذا بخورید.
*در ظروف آبی تیره غذا بخورید زیرا رنگ آبی سبب می‌شود شما سریع‌تر احساس سیری کنید.
*فقط هنگامی که احساس می‌کنید به غذا نیاز دارید غذا بخورید زیرا با خوردن غذای اضافی به دلیل اینکه بدن احساس نیاز ندارد شروع به ذخیره کالری اضافی می‌کند.
*خوردن صبحانه در هر روز بسیار ضروری است زیرا به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
*از خوردن غذاهای سرخ شده و چرب، غذاهای فراوری شده، اسنک و نوشیدنی‌های سرد اجتناب کنید.
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)