افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور دیگه هله هوله نخورم؟

rr

الف) تمامی اندوخته‌های خودتان را اعم از هله‌هوله‌ها یا شیرینی و شکلات و تنقلات اشتها برانگیز، به دیگران هدیه بدهید و یا دور بریزید.
ب) وعده‌‌های سه‌گانه اصلی صبحانه، ناهار و شام و میان‌وعده‌های مهم روز و عصرانه و قبل از خواب را نظم بدهید و خارج از ساعات تعیین شده و مکان مناسب هیچ ماده غذایی را میل نفرمایید.

ج)‌ در قبال وسوسه و هوس ویارگونه خود به میل کردن این یا آن ماده غذایی باب‌ میل‌تان و نوشیدن شربت و انواع نوشابه‌های تگری اشتهابرانگیز، تنها اگر ۵ تا ۷ دقیقه مقاومت نمایید و خودتان را در این زمان، با جمع‌‌وجور کردن خانه یا تلفن نمودن به دوستی، یا رسیدگی به گل و گیاهان منزل مشغول دارید، میل و هوس‌تان فروکش خواهد کرد.

د) غذاها را به مقدار کمتر از سابق برای خود بکشید و منبع غذا را خیلی دورتر از دسترس‌تان قرار بدهید و با کنترل و تعدیل سرعت غذا خوردن به مرکز کنترل اشتهای مغز فرصت لازم را خواهید داد که سیری شما را اعلام نماید و بدین ترتیب روز به روز از میزان اضافه دریافتی شما کاسته خواهد شد.

ر) در مواقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی‌ بجای پناه بردن به رختخواب یا دراز کشیدن روی کاناپه و چشم دوختن به برنامه‌های تلویزیونی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید یا به انجام حرکات موزون بپردازید.
ز) زمانی که هنوز احساس گرسنگی دارید، دست از غذاخوردن بردارید.

ش) هرگز سراغ میز دسر نروید تا وسوسه‌انگیزی انواع شیرینی‌های جورواجور و بستنی‌های رنگارنگ اراده شما را متزلزل و برنامه آغاز شده را بر هم نزند. در نظر داشته باشید که همواره گفته‌اند و شنیده‌ایم که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود یا کسی که طاووس می‌خواهد باید جور هندوستان کشد. شما نیز اگر می‌خواهید به حسرت دائمی دچار نشوید، از لذت زودگذر و آنی صرفنظر فرمائید. ضمناً از شب‌ زنده‌داری خودداری نموده و قبل از ساعت ۲۳ به رختخواب رفته و با صبح صادق از رختخواب برخاسته و فعالیت‌های سبکی را آغاز نمایید و از روز خوابیدن نیز بر حذر باشید.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه pezeshkonline.ir

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *