جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



چرت ۶۰ دقیقه ای و تقویت حافظه

طبق گفته متخصصان با یک چُرت ۶۰ دقیقه‌ای می‌توانید سرعت حافظه خود را افزایش دهید

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ آیا تابه‌حال پیش‌آمده که با عذاب وجدان از خواب بیدار شوید؟ باید به شما بگوییم که دلیلی برای عذاب وجدان وجود ندارد. برای بازدهی و عملکرد بهتر در کارها باید انرژی بیشتری داشته باشید، چُرت زدن انرژی شما را افزایش می‌دهد. ازلحاظ روانی چرت زدن فواید بسیاری دارد. با این کار همیشه پرانرژی و آرام خواهید بود. بنابراین بدون عذاب وجدان چرت بزنید.

چرت زدن انواع مختلفی دارد:

  • شیوه آماده‌سازی: در این روش قبل از خواب چرت می‌زنید. به این صورت که اگر وقت خوابتان باشد اما بنا به دلیلی آن شب مجبور باشید دیرتر بخوابید کمی چرت می‌زنید.
  • چرت زدن اضطراری: در این روش زمانی که درحالی‌که مشغول کاری هستید اما ناگهان بسیار خسته شده‌اید و توان ادامه آن کار را ندارید، دست از کار کشیده و کمی چرت می‌زنید.
  • چرت روزانه: هرروز طبق عادت خاصی، به‌طورمعمول بعد از نهار، چرت می‌زنید.

یک چرت ۲۰-۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند هوشیاری شما را افزایش دهد. با این کار بدون این‌که خواب شبانه‌تان به هم بریزد، هوشیاری‌تان افزایش‌یافته و عملکرد بهتری خواهید داشت.

چرت زدن باعث می‌شود که سیستم بدنتان مجدداً راه‌اندازی شود. یک چرت ۶۰ دقیقه‌ای باعث می‌شود که استرستان کاهش‌یافته و حافظه‌تان بهبود یابد. همچنین قوه ادراکتان نیز بهتر می‌شود. طبق گفته سارا مدنیک، چرت زدن حواس بینایی، چشایی و شنوایی را تقویت می‌کند. علاوه براین با آرام نمودن ذهن خلاقیت فرد افزایش می‌یابد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید