جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



چرا باید جوانه ها را در برنامه غذایی داشته باشیم ؟

 

 

  • جوانه ها منابع غنی از پروتئین هستند ، مصرف جوانه بخاطر داشتن  پروتئین ها ضروری است. کالری آن کم  است و هیچ کلسترولی ندارد . جوانه  حاوی ویتامین ها مانند A، E، C، B – کمپلکس و غیره است

همه این واقعیت را می دانند که  جوانه ها  سالم هستند. جوانه ها را می توان در بسیاری ازمواد غذایی همچنین در انواع سالاد استفاده کرد. ارزش غذایی آن بسیار بالا است و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی گوناگون هستند که منافع مختلف زیادی دارد . در اینجا ۶ فایده جوانه را میخواینم:
۱. کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن

جوانه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به  تقویت بدن  کمک میکند  و از رادیکال های آزاد که به  سلول آسیب برساند حفاظت میکند . جوانه حاوی مقدار زیادی اکسیژن ، همچنین  منبع خوبی از اسیدهای چرب است که از سیستم ایمنی بدن  حفاظت میکند.
۲. کنترل  وزن

گنجاندن جوانه در برنامه رژیم غذایی  بسیار مفید است چون دارای  فیبر بالا و کالری کم است. جوانه در برنامه رژیم غذایی  کاهش وزن انتخاب فوق العاده ای است . مواد مغذی ضروری  بدون هیچ گونه کالری اضافی  است.
۳. هضم

جوانه فیبری است که  فعالیت های گوارشی  را آسان میکند . جوانه ها قلیایی هستند و برای  حفظ اسیدیته بسیار خوب هستند . همچنین برای افراد مبتلا به یبوست موثر است.

۴. مصرف اسیدهای چرب

اسیدهای چرب برای  سوزاندن چربی در بدن ضروری  هستند و  دررژیم غذایی روزانه باید مصرف شود. جوانه ها منبع خوبی از  اسیدهای چرب هستند
۵. محافظت در برابر پوکی استخوان

برای محافظت از استخوان و حفظ ساختار استخوان استروژن مصنوعی مصرف می شود. جوانه حاوی استروژن طبیعی است که هیچ عوارض جانبی ندارد  و به حفظ سلامت استخوان کمک میکند
۶. پروتئین ها و ویتامین ها

جوانه ها منابع غنی از پروتئین هستند ، مصرف جوانه بخاطر داشتن  پروتئین ها ضروری است. کالری آن کم  است و هیچ کلسترولی ندارد . جوانه  حاوی ویتامین ها مانند A، E، C، B – کمپلکس و غیره است

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)