افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و خطرات خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو

39fbbda787597ac76e7b5b564e62ba5f

بارها در این مورد هشدارهایی داده شده به افراد که خود درمانی نکنید آن هم با داروهای شیمیایی ، مطالعاتی درباره عوارض و خطرات خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو انجام شده که برای شما شرح می دهیم .

دکتر فرزانه حامدی وفا، کارشناس امور دارویی ، خوددرمانی را رفتاری دانست که در آن بیمار بدون کمک و نظر افراد متخصص، بیماری و یا مشکل سلامت خود را برطرف کند.
 وی اضافه کرد :  استفاده نابجا از داروها ، بدون توصیه پزشک ،  بسیار خطرآفرین و حتی مرگ آور است.
به گفته دکتر حامدی وفا خوددرمانی ها در کودکان بسیار خطرناک تر است و  احتمال ابتلا انها به بیماریهای  قلبی – عروقی، کلیوی و کبدی در بزرگسالی افزایش می یابد .
دکتر حامدی وفا، گفت: خود درمانی مقاومت میکروبی در بیمار ایجاد می کند و مصرف دارو در این بیماران بی اثر است .
وی اضافه کرد : در خوددرمانی ، هرچند علائم بیمـاری ، دو یا سه روز پس از شروع درمان از بین می رود، ولی امکان ظهور باکتری مقاوم در میانه مسیر درمان به وجود می‌آید .
دکتر حامدی وفا افزود : اگر آنتی‌بیوتیک، به درستی مصرف نشود، تنها باکتری‌های حساس را از بین می‌برد و تعدادی در محل درگیر باقی می‌گذارد که زمینه را برای رشد مجدد میکروب آماده می کند.
دکتر حامدی وفا  دارو  را تیغ دو لبه ای دانست که یک لبه آن متوجه عوامل بیماری زا بوده و لبه دیگرش به علت عدم آگاهی در مصرف صحیح آن، جان انسان را مورد تهاجم قرار می دهد.
به گفته دکتر حامدی وفا  کارشناس امور دارویی دارو باید تحت نظر پزشک معالج یا داروساز مورد استفاده قرار گیرد، در غیر اینصورت ، اثر مثبت آن از بین رفته و به سمی مهلک تبدیل می شود.
پزشکین  : عوارض و خطرات خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *