افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض خطرناک کمبود میزان بیکربونات خون بر سالمندان

عوارض خطرناک کمبود میزان بیکربونات خون بر سالمندان

Coffee-and-Parkinson

هشدار پزشکان به سالمندان درباره بیکربونات خون و این که مرگ زودهنگام چه ارتباطی با آن دارد همراه ما باشید با عوارض خطرناک کمبود میزان بیکربونات خون بر سالمندان .

افراد مسنی که سالم بوده اما میزان بیکربونات خون آنها کم است، خطر مرگ زودهنگام در آنها بیشتر دیده می‌شود. همانطور که می‌دانید بیکربونات نقش مهمی در حفظ تعادل میزان pH بدن ایفا می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات منبع غنی بیکربنات هستند.
در همین زمینه محققان ۲۳۰۰ فرد آمریکایی ۷۰ تا ۷۹ را به مدت ۱۰ سال مورد بررسی قرار دادند. طی این مدت، آن دسته از افراد سالمی که میزان بیکربونات عادی یا بالایی داشتند خطر مرگ در آنها شبیه هم بوده اما آن دسته از افرادی که میزان بیکربوناتشان کم گزارش شد، ۲۴ درصد خطر مرگ در آنها بیشتر بود.
یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: چیزی که دریافتیم آن بود که در کل افراد مسنی که میزان بیکربونات آنها کم باشد، خطر مرگ در آنها بیشتر خواهد بود. در این تحقیق، افزودن آمار مربوط به میزان pH باعث تغییر نتایج کار نشد و البته این مسئله‌ی مهمی است چرا که pH به طور مرتب اندازه‌گیری نمی‌شود.
یافته‌های این تحقیق نشان داد که میزان بیکربونات در خون یکی از نشانه‌های مهم سلامتی بوده و تحقیقات آتی باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد که آیا بالا بردن میزان بیکربونات می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود یا نه.

پزشکین : عوارض خطرناک کمبود میزان بیکربونات خون بر سالمندان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *