افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کرپ

کرپ

کرپ در حقیقت یک مدل نان نازک است که میتوان انواع خوراکی را در آن پیچید و میل کرد.این نان در تابه پخته میشود و بسیار راحت و خیلی خوش طعم است.امروز قصد داریم طرز تهیه یک کرپ عالی را آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز:


برای تهیه ۱۶ تا ۱۸ عدد کرپ
شیر: ۱ لیوان
آرد سفید نرم: یک لیوان ۱۲۵ گرم (اهالی چین و ژاپن غالبا کرپ را با آرد برنج نرم تهیه می کنند)
تخم مرغ: ۵ عدد
روغن مایع: ۴ تا ۵ قاشق سوپخوری
نمک به مقدار لازم


طرز تهیه:


در ابتدا کرپ در حقیقت نوعی نان نازک است که در تابه کوچک روی حرارت ملایم تهیه می شود و مواد مختلفی از قبیل گوشت، پنیر ، سبزی و مربا میان آن گذاشته ، پس از پیچیدن مصرف می گردد. کرپ را می توان قبلا تهیه کرده ، چند روز در یخچال نگهداری نمود .
مسئله مهم در تهیه کرپ نازکی و ظرافت آن است.
تمام مواد را مخلوط کرده ، خوب هم می زنیم تا مایه ای کاملا صاف و بدون گلوله بدست آید. در صورتی که به آسانی آرد در مایه حل نشد ، آن را از صافی رد می کنیم. تابه کوچک دسته داری را که بهتر است از جنس تفلون باشد ، کمی چرب کرده روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری از مایه میان تابه می ریزیم و تابه را می غلطانیم تا سطح تابه از مایه پوشیده شود .
تابه را دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود و آن را در سینی بر می گردانیم و به همین ترتیب تمام کرپ ها را آماده می کنیم . باید توجه داشت کرپ ها حتی المقدور نازک تهیه شوند.
اگر از مایه مقدار بیشتری در تابه بریزیم ، کرپ ها ضخیم می شوند و لطف خود را از دست می دهند. این نکته قابل توجه است که مواد لازم را باید در قسمت برشته کرپ ریخته و بعد آن را لوله کرد و بعد سرخ نمود . مگر کرپ هایی که در آنها مربا و خامه ریخته می شود . در این صورت باید دو طرف کرپ را برشته کرد که بعد از ریختن مواد داخل کرپ احتیاجی به سرخ کردن طرف دیگر نداشته باشیم .


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *