افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سه نکته برای جلوگیری از شوره سر

سه نکته برای جلوگیری از شوره سر

  • استفاده بیش از حد از محصولات حالت‌دهنده مو می‌تواند به تجمع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها روی پوست سر منجر شود و حتی می‌تواند باکتری‌های طبیعی روی پوست سر را از بین ببرد که برای مقابله با شوره سر ضروری هستند.

 

وقتی که لکه‌های سفیدی روی موهای مشکی شما به وجود می‌آیند و از بین نمی‌روند، احتمالا با شوره سر طرف هستید. موی مشکی نیز مثل همه موهای دیگر می‌تواند به این بیماری التهابی پوست مبتلا شود. به همین دلیل، پیشگیری یا درمان آن نیز تقریبا با شوره سر در انواع موهای دیگر مشابه است و فقط چند تفاوت جزئی دارد.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، افزایش تعداد دفعات شُستن موها است. کسانی که از نژاد آمریکایی-آفریقایی هستند، به شوره سر مبتلا نمی‌شوند و شاید چند بار در ماه به شُستن موهای خودشان نیاز پیدا کنند. اما کسانی که به شوره سر مبتلا می‌شوند، باید حداقل یک بار در هفته موهای‌شان را بشویند. این افراد باید از آب ولرم استفاده کنند، چون حرارت زیاد آب باعث خشکی پوست سر آنان می‌شود.

نکته دوم، این است که شامپوی مناسبی انتخاب کنید. اگر در حال حاضر به شوره سر مبتلا نیستید، از شامپویی استفاده کنید که فاقد سولفات باشد تا چربی طبیعی پوست سر شما را از بین نبرد. اگر به شوره سر مبتلا هستید، از شامپوی مخصوص شوره (حاوی گوگرد) سر استفاده کنید و این کار را یک یا دو بار در هفته ادامه دهید تا شوره سر از بین برود.

نکته سوم، این است که از محصولات حالت‌دهنده مو استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از محصولات حالت‌دهنده مو می‌تواند به تجمع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها روی پوست سر منجر شود و حتی می‌تواند باکتری‌های طبیعی روی پوست سر را از بین ببرد که برای مقابله با شوره سر ضروری هستند. اگر مجبورید که از این محصولات استفاده کنید، پس مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *