افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روشی برای رفع نفخ شیر مادر

download (1)

همانطور که می دانید نوزاد شیرخوار به هر مشکلی و بیماری مبتلا شود اول باید مادر معاینه شود و شیرش مورد آزمایش قرار گیرد در این جا به بررسی روشی برای رفع نفخ شیر مادر می پردازیم .

بسیاری از مادرها به خصوص مادرانی که برای بار اول تجربه مادر شدن را دارند با مشکل نفخ و دل درد نوزاد خود روبه رو هستند که این موضوع آن ها نگران و کلافه میکند.اما با رعایت چند نکته ساده در تغذیه و نوع شیر دهی این مشکلات بر طرف خواهد شد.

* باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود ۲ ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر می نوشد که گاهی موادی مانند : شیر ، حبوبات ، غذاهایی مانند : قرمه سبزی ، کله پاچه ، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.

* رعایت بهداشت فردی مادر و شستشو سینه در هرنویت شیردهی که باید با آب گرم انجام شود.
*نوشیدن عرق نعناء توسط مادر به طور مداوم و به صورت شربت شده با عسل بعد از هر وعده غذا برای از بین بردن نفخ شیر مادر مفید بوده و همچنین نوزاد را با طعم عرق نعناء از طریق شیر مادر آشنا می کند.

* دمکرده ی یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق زیره که با عسل شیرین شده باشد و به صورت روزانه دو مرتبه بعد از نهار و شام تنها باعث افزایش شیر می شود بلکه باعث درمان نفخ و دل پیچه نوزاد خواهد شد.
* پرهیز از سرما و دو هوا شدن، و حذر از سرخ‌كرده.

*در حد امكان موقع شیر دادن سر بچه را بالاتر از تنه در بغل قرار دهید.
* بعد از شیردهی سینه و شكم بچه را روی شانه چپ خود قرار دهید. و به آرامی بین دو شانه نوزاد ضربات بسیار آرام وارد كنید تا هوای خورده شده به این وسیله از دهان خارج شود.

* مادر از مصرف غذاهای نفاخ مثل حبوبات، سیر و پیاز در وعده غذایی به مقدار كم استفاده كند و بخصوص قبل از مصرف حبوبات آن را به مدت ۱۲ ساعت در آب بخیساید، سپس آب آن را دور بریزید و بپزید.
* چون سیر در شیر مادر شیرده نفوذ می كند مادر شیرده به آن توجه نماید و بهنگام شیردهی نوزاد از مصرف سیر و پیاز جداً خودداری فرمائید.

* از مصرف ادویه جات تند در غذاها مثل فلفل به مقدار خیلی كم استفاده نماید.
* در هرنوبت شیردهی مادر سعی نماید. به مقدار نیاز به بچه شیردهد واز پرخوری بچه بپرهیزد.
* بچه را گرسنه نگه ندارید تا هنگام شیر خوردن پرخوری نكند.

 

پزشکین : روشی برای رفع نفخ شیر مادر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *