جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



رفع چروک دور چشم

طاق باز بخوابید

خوابیدن در وضعیت های خاص به ایجاد “خطوط خواب” منتهی می شود، یعنی خطوطی که بر روی سطوح بالایی پوست ایجاد می شوند و پس از بیدار شدن نیز از بین نمی روند. خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چروک هایی در گونه ها، لب و چانه می شود و خوابیدن به شکم علاوه بر اینها باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی نیز می شود. بنابراین برای پرهیز از ایجاد چین های جدید، طاق باز بخوابید.

d

ماهی بیشتری بخورید

سالمون مانند ماهی های دیگر آب های سرد، منبع بسیار خوب پروتئین است و همانطور که می دانید در واقع پروتئین یکی از اجزای سازنده یک پوست خوب به شمار می رود. ماهی هم چنین منبع غنی اسیدهای چرب امگا۳ نیز هست. متخصصان بر این باورند که اسیدهای چرب پوست را تغذیه می کنند و موجب جوانی و شادابی آن می شوند و در نتیجه به کاهش چین و چروک ها کمک می نمایند.

از عینک استفاده کنید

تکرار حالت های خاصی مثل تنگ کردن چشم ها برای متمرکز شدن بر اشیا و یا پرهیز از آزار نور خورشید باعث می شود برخی ماهیچه های صورت بیش از حد کار کنند و این امر شیاری زیر سطح پوست ایجاد می کند؛ نهایتاً نیز این شیارها به چین و چروک تبدیل می شوند. بنابراین در صورت نیاز حتماً از عینک دوربینی، نزدیک بینی و یا مطالعه استفاده کنید. در محیط های باز نیز حتماً از عینک آفتابی استفاده نمایید تا پوست ناحیه اطراف چشم از آسیب در امان بماند.

 dd

از اسیدهای آلفا-هیدروکسی (AHAs) استفاده کنید

این اسیدهای طبیعی سطح خارجی پوست را که از سلول های مرده تشکیل شده پاک می کنند و نتیجتاً موجب می شوند منافذ پوست بسته شوند و چین و چروک های سطحی و ملایم، به خصوص در اطراف چشمکاهش یابند. انواع قوی AHAتولید کلاژن پوست را افزایش می دهد. استفاده ازAHA پوست را نسبت به اشعه خورشید حساس تر می کند، بنابراین در صورت استفاده از AHA ضد آفتاب را فراموش نکنید.

پوست خود را زیاد نشورید

شستن بیش از حد پوست چربی ها و رطوبت طبیعی آن را از بین می برد. بنابراین شستن زیاده از حد صورت حفاظت طبیعی آن در برابر چین و چروک را از بین می برد. برای شستن صورت بجای صابون، از کرم های صورت و یا پاک کننده استفاده کنید، مگر آن که صابونی که مصرف می کنید حاوی مرطوب کننده باشد.

ویتامین سی را فراموش نکنید

برخی مطالعات نشان داده اند که کرم های حاوی ویتامین سی موجب افزایش تولید کلاژن می شوند، در مقابل صدمات اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت می کنند، به کاهش نقطه های سیاه و از بین رفتن ناهمواری پوست کمک می نمایند و قرمزی آن را کاهش می دهند. بنابراین آن دسته محصولات پوستی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین سی (آسکوربیل پالمیتات)باشد.

سویا بخورید

سویا هم می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشیده و حتی از آن محافظت کند. مطالعات نشان داده که استفاده از سویا بر روی پوست و یا خوردن آن به شکل مکمل غذایی می تواند از پوست در مقابل تابش آفتاب محافظت نموده و حتی برخی آسیب هایی که در اثر تابش نور خورشید بر روی پوست ایجاد شده را بهبود ببخشد. حتی ثابت شده که سویا می تواند در بهبود ساختار، استقامت و رنگ پوست نیز مؤثر باشد.

ddd

به جای قهوه، کاکائو بنوشید

برخی مطالعات نشان داده کاکائویی که حاوی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان های اپی کاتچین و کاتچین باشد، پوست را در مقابل آسیب های نور خورشید حفظ می کند، جریان خون را به سمت پوست افزایش می دهد، به آب رسانی کمک کرده و موجب می شود پوست لطیف تر به نظر آید.

اصول اولیه محافظت از پوست را فراموش نکنید

اگر واقعاً می خواهید پوستتان جوان و شاداب به نظر برسد، اصول اولیه را فراموش نکنید! حتماً این توصیه ها را بارها و بارها شنیده اید، اما واقعاً باید به آنها عمل کنید:

  1. از قرار گرفتن زیر نور خورشید بپرهیزید.
  2. ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. لباس هایی بپوشید که از پوست بدنتان در مقابل تابش خورشید محافظت کند.
  4. سیگار نکشید.
  5. مرطوب کننده استفاده کنید.
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید