افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مستقیم کچلی با سرطان پروستات

رابطه مستقیم کچلی با سرطان پروستات

download

 

پژوهشگران پس از بررسی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که یک رابطه مستقیم کچلی با سرطان پروستات که در این جا نتایج این تحقیقات را در اختیار شما می گذاریم با ما باشید

این رابطه از نظر علمی نیز معنا می گرفت چون هورمونی به نام آندروژن هم در کچلی و هم در سرطان پروستات نقش ایفا می کند. همچنین هر دو حالت تا درجاتی ارثی هستند.
اخیرا تحقیقی انجام شده که جواب سوال ارتباط داشتن یا نداشتن الگوی کچلی و سرطان پروستات را بدهد. برای اولین بار به صورت قطعی مشخص شده که بله این ارتباط وجود دارد.

خطر سرطان پروستات در افرادی که الگوی کچلی دارند ۱٫۵ برابر بیشتر از کسانی است که دچار کچلی نیستند.

در این تحقیق محققان ۴٫۳۱۶ مرد را در سنین ۲۵ تا ۷۴ سال زیر نظر قرار دادند و این افراد هیچکدام قبلا سابقه سرطان نداشتند. این افراد در سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ انتخاب شدند و تا به امروز ۳٫۲۸۴ نفر از آنها مرده اند که ۱۰۷ مورد از آنها بر اثر سرطان پروستات بوده.
محققان متوجه شدند خطر کشنده ترین نوع سرطان پروستات ۵۶ درصد از افرادی که دچار الگوی کچلی هستند از دیگران بیشتر است. در آقایانی که کچلی شان متوسط بود این ریسک ۸۳ درصد بیشتر بود.
جدای این یافته ها، کچلی از شاخص های اصلی سرطان پروستات نیست. اما به هر حال این مورد نیز می تواند نقشی کوچک در این سرطان بازی کند و باید آن را نظر گرفت.
برخی از متخصصان نیز به چنین مواردی اهمیت نمی دهند چون معتقدند این خطر بسیار پایین است و با خطر سیگار کشیدن برای سرطان ریه قابل مقایسه نیست.

 

پزشکین : رابطه مستقیم کچلی با سرطان پروستات

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *