افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دوران بارداری | وقتی حامله هستید رژیم لاغری نگیرید

138204966728

 

وقتی حامله هستید به هیچ عنوان رژیم کاهش وزن نگیرید زیرا بچه داخل شکم شما همه نیاز های غذایی بدن خود را از غذای مادر بدست می آورد و اگر شما رژیم بگیرید به بچه داخل شکم خود آسیب های جدی میزنید

تحقيقات نشان مي دهد رژیم لاغری در دوران بارداری موجب کاهش ضریب هوشی نوزاد می شود.

مطالعات جدید حاکی از آن است که کمبود مواد مغذی لازم در بدن مادر بر روی رشد و تکامل سلول های مغزی نوزاد تاثیر نامطلوب می گذارد (به ویژه در ماه های اول بارداری) و در نهایت منجر به کاهش ضریب هوشی فرزند می گردد.بنابراين دوران بارداری زمان مناسبی برای رژیم لاغری و کم خوری نیست.

گرفتن رژیم لاغری در دوران بارداری و از دست دادن وزن مادران و دریافت نكردن انرژی كافی از مواد غذایی در سه ماهه اول بارداری باعث رشد ناكافی سیستم عصبی مغز و مرگ جنین می شود.

مواد مغذی اساسی به دو نوع درشت مغذی ها شامل (پروتئین ها، چربی و كربوهیدرات ها) و ریز مغذی ها شامل (ویتامین ها و املاح) تقسیم می شود.

درشت مغذی ها تولیدكننده انرژی بوده كه ساختار زیربنایی سنتز پروتئین را تشكیل می دهد امروزه رژیم دوران بارداری را یك رژیم چربی كم، پروتئین متوسط و كربوهیدرات زیاد شامل می شود.

چربی ها نه تنها برای تولید انرژی در مادر كاربرد دارند بلكه برای رشد و تكامل جفت لازم هستند تا با ذخیره كردن چربی در مادران باردار بعد از تولد نوزاد، شیر مورد نیاز تأمین شود.

نکته: مادران باید در طول دوران بارداری از شیر و فرآورده های آن (ماست دوغ، پنیر) نان های سبوس دار، برنج غلات، ماكارونی غنی شده انواع ویتامین ها، میوه ها و املاح، گوشت مصرف كنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *