افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دسر های کوچک و تک نفره

طرز تهیه دسر های کوچک

طرز تهیه دسر های کوچک

deserhaye-koochak

دسرهای کوچک برای مهمانی هایی که غذا در آن به صورت بوفه سرو می شود یا برای فروش یا اگر فقط می خواهید از یک دسر غنی بدون چربی و کالری زیاد، لذت ببرید، عالی هستند. در این چگونه ۲ نوع دسر کوچک را به شما آموزش می دهیم که البته با ذوق بیشتر می توانید از آن برای تهیه چند نوع دسر دیگر هم استفاده کنید!

 

طرز تهیه

۱- قالب مافین کوچک تان را خوب با کره چرب کنید و کمی آرد به آن بپاشید.

۲-خمیر پای را آماده کنید و با یک قالب گرد روی خمیر پای فشار دهید و آن را طوری برش بزنید که کف و کناره های هر کدام از قالب ها را بگیرید. نکته : قالب بیسکویت باید تقریباً به همان اندازه قالب مافین باشد.

۳-پای های کوچک رادر فر بپزید. از آنجا که خمیر را کوچک کرده اید، ممکن است لازم باشد آن را زودتر از زمان لازم از فر خارج کنید. پس از نزدیک به آنها نگاه کنید و زمانی که شروع به طلایی شدن کردند از فر خارج شان کنید.

۴- اجازه دهید که خمیر های کوچک پای به مدت ۱۵ دقیقه خنک شوند و سپس آنها را از قالب خارج کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید. قبل از این که آنها را پر کنید اجازه دهید که کاملاً سرد شوند.

۵-هر کدام از خمیر های کوچک پای را با مرباهای مختلف پر کنید و با قیف، مقداری خامه زده شده روی آنها بگذارید و کار را با گذاشتن تکه های تازه میوه تمام کنید. روی آنها را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا برای سرو آماده شوند.

۶-یک بسته بیسکویت شکلاتی ساده یا وانیلی را در یک کاسه بریزید. از یک دسته هاون استفاده کنید و آنها را خوب بکوبید تا خرد شوند.

۷-کره را در مایکروویو ذوب کنید. کره را کم کم روی بیسکویت های خرد شده بریزید و در همان حال آنها را هم بزنید. وقتی خرده های بیسکویت به خوبی با کره آغشته شدند تا به هم بچسبند و از حالت گلوله گلوله خارج شدند، ریختن کره را متوقف کنید.

۸-کف هر قالب را با یک لایه از مخلوط بیسکویت-کره پر کنید. این لایه را محکم به پایین فشار دهید تا به عنوان لایه اول خوب شکل بگیرد.

۹-با قاشق یک لایه بستنی یا مخلوط پنیر خامه ای و خامه روی لایه خرده بیسکویت بریزید. از پشت قاشق برای صاف کردن مواد رویی استفاده کنید. یک سطح صاف برای لایه بعدی درست کنید. فضای کمی برای لایه بعدی باقی بگذارید. قالب ها را (اگر حاوی بستنی است) به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید. در غیر اینصورت در یخچال بگذارید تا خوب خنک شود.

۱۰-یک بسته چیپس شکلاتی (شکلات شیری، تلخ یا سفید) را در یک کاسه بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه در دمای بالا، داخل مایکروویو قرار دهید. به مدت ۳۰ ثانیه شکلات را گرما دهید و هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شکلات کاملاً ذوب شده و صاف و یکدست شود.

۱۱-قالب ها را از فریزر خارج کنید. کار را سریع انجام دهید. روی لایه بستنی در هر دسر را با شکلات ذوب شده پر کنید. برای اتمام کار روی هر دسر را با قرار دادن یک گیلاس یا پاشیدن شکلات های مختلف تزیین کنید.
برای دسرهای پنیری هم از ژله آماده استفاده کنید و روی پنیرها را با ژله بپوشانید.

۱۲-دوباره قالب ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر یا یخچال قرار دهید و بگذارید شکلات و ژله ها سفت شوند. تا زمان سرو کردن بگذارید دسرها خنک بماند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک تر شکلاتی

امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *