افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

داشتن روحیه و زندگی شاد با مصرف میوه و سبزیجات

1431301056-139507-1

  • متأسفانه دانشمندان تنها یک‌بار میزان کارتنوئید و خوش‌بینی افراد را در این آزمایش سنجیدند. به همین خاطر، نمی‌توانند نتیچه‌گیری کرده و به یقین بگویند که خوردن میوه و سبزیجات شما را خوش‌بین‌تر می‌کند

 

همه ما می‌دانیم که میوه‌ها و سبزیجات تأثیر زیادی در تندرستی و سالم‌تر ماندن ما دارند، اما آیا در شادی بیشتر ما هم تأثیر گذارند؟ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بالا بردن مصرف میوه و سبزی در روز بر روحیه و خلق و خوی فرد تأثیرات مستقیم و مثبتی می‌گذارد. این تیم تحقیقاتی امیدوار است که با استفاده از این یافته‌های جدید بتواند کاری کند تا افرادی که در غذا خوردن سخت‌گیر هستند، سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود بیافزایند.
دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چرا خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر باعث شادتر شدن افراد می‌شود، اما بر این باروند که این مسئله با آنتی‌‌اکسیدان مرتبط بوده که در غذاهای سالم‌تر وجود دارد. برای مثال، طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت آنها دریافتند افرادی که میزان بالاتری آنتی‌اکسیدان – که آن را به نام کارتنوئید می‌شناسند – مصرف می‌کنند نسبت به آینده خوش‌بین‌ترند. کارتنوئیدها،‌ رنگ‌دانه‌هایی هستند که باعث ایجاد رنگ برخی میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند و می‌توان آنها را در هویج، طالبی، سیب‌زمینی شیرین و کلم یافت.
متأسفانه دانشمندان تنها یک‌بار میزان کارتنوئید و خوش‌بینی افراد را در این آزمایش سنجیدند. به همین خاطر، نمی‌توانند نتیچه‌گیری کرده و به یقین بگویند که خوردن میوه و سبزیجات شما را خوش‌بین‌تر می‌کند یا نه و یا این‌که افراد خوش‌بین به راحتی میوه و سبزی بیشتری می‌خورند.
محققان‌ معتقدند خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر از آنکه بر روی سلامت و تندرستی شما تأثیرگذار باشد، باعث ارتقاء سطح شادی و خوشحالی‌تان خواهد شد. آنها بر این باورند که افراد به این دلیل که مزیت‌های آن بر روی سلامت فیزیکی‌شان، مانند محافظت در برابر سرطان،‌ تا چند دهه بعد خود را نشان می‌دهد، بنابراین انگیزه افراد برای خوردن غذاهای سالم ضعیف و کمرنگ شده است. با این حال، ارتقای سطح تندرستی به خاطر بالا بردن میزان مصرف میوه و سبزیجات سریع‌تر رخ می‌دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *