افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از بارداری با کلاهک رحم

1010_540

گزارش پزشکی در مورد جلوگیری از بارداری با کلاهک رحم و مزایا و معایب این نوع جلوگیری از بارداری با توضیحات با ما همراه باشید .

کلاهک رحم (Cervical cap) از جنس لاتکس بوده و به شکل انگشتانه مي باشد . اين کلاهک را داخل مهبل نموده و بر روي دهانه رحم قرار مي دهند . با قرار دادن اين کلاهک بر روي دهانه رحم ، جلوي ورود اسپرم به داخل رحم گرفته مي شود و در نتيجه از بارداري جلوگيري مي گردد .

بعد از انجام مقاربت ، نبايد زودتر از هشت ساعت اقدام به بيرون آوردن اين کلاهک نمود . بهتراست د رهنگام قرار دادن اين کلاهک بر روي دهانه رحم ، آنها را به يک ژل اسپرم کش آغشته نمود.

کلاهکهاي رحم در خانمهايي که تا کنون فرزندي به دنيا نياورده اند بسيار موثرتر از ساير خانمهايي که فرزند به دنيا آورده اند مي باشد .

بارداري در خانمهايي که اصلا تا کنون زايمان نداشته اند حدود ۸۰ تا ۹۱ درصد و در خانمهايي که قبلا زايمان داشته اند ۶۰ تا ۷۴ در صد مي باشد . کلاهکهاي رحمي تا حدودي جلو انتقال بعضي از عفونتها را مي گيرند اما از بيماري ايدز پيشگيري نمي کنند .
نحوه قرار دادن کلاهک رحم بر روي دهانه رحم

ابتدا حدود يک سوم کلاهک را از مايع اسپرم کش پر نماييد . مراقب باشيد که اين مايع به حلقه اطراف کلاهک پخش نگردد . در صورتي که مقدار زيادي مايع اسپرم کش در کلاهک ريخته شود ممکن است سبب لغزيدن و ليز خوردن کلاهک از دهانه رحم شود .
در هنگام قرا ردادن کلاهک ، يک وضعيت مناسب و راحت را براي خود انتخاب نماييد . شما مي توانيد در حالت ايستاده و بصورتي که يک پايتان را بلند نموده و بر روي صندلي قرارداده ايد اين کار را انجام دهيد و يا اينکه بنشينيد و پاهايتان را از هم باز نماييد و يا اينکه در حالت خوابيده اقدام به قرار دادن کلاهک نماييد . با استفاده از يک دست ، لب هاي مهبل را از هم باز نماييد .

با دست ديگرتان ،حلقه کلاهک را فشار دهيد و آنرا به داخل مهبل فرو نماييد . با استفاده از يک انگشت ، کلاهک را بر روي دهانه رحم هل دهيد . براي اينکه مطمئن شويد که کلاهک بر روي دهانه رحم قرار دارد ، مي توانيد انگشت خود را به دور حلقه کلاهک بچرخانيد.
نحوه بيرون آوردن کلاهک از دهانه رحم

بعد از مقاربت ، هشت ساعت صبرنماييد و سپس اقدام به بيرون آوردن کلاهک نماييد . با استفاده از يک انگشت ، کلاهک را آزاد نموده و بيرون بکشيد . اگر انگشت شما به خوبي به کلاهک نمي رسد، مي توانيد چمباتمه زده و کمي زور بزنيد تا کلاهک به پائين کشيده شود.
نکات مهم در همنگام استفاده از کلاهک

هيچگاه با استفاده از روغنهاي نرم کننده مثل وازلين اقدام به چرب کردن کلاهک ننماييد زيرا اين کار باعث آسيب رساندن به کلاهک مي شود . پس از اينکه از کلاهک استفاده کرديد و آن را از دهانه رحم بيرون آورديد ، کلاهک را با آب گرم و صابون بشوييد و آن را به خوبي خشک نماييد . هميشه قبل از استفاده مجدد از کلاهک ، آن را بررسي نماييد که دچار خرابي نشده باشد . براي اينکه ببينيد که آيا کلاهک سوراخ شده است يا خير، مي توانيد آن را جلوي نورنگاه کنيد و يا اينکه در داخل آن آب بريزيد و ببينيد که آيا چکه مي کند يا خير.
عوارض جانبي کلاهک ها

بعضي از خانمها ممکن است به نوع لاستيک کلاهک و يا به ماده اسپرم کش آن آلرژي و حساسيت داشته باشند.
مزاياي استفاده از کلاهک ها

مي توان آنها را قبل از مقاربت نصب نمود . استفاده از آن راحت است . تغييري در چرخه قاعدگي نمي گذارد . حاملگي هاي آينده مشکل ايجاد نمي کند.
معايب استفاده از کلاهک ها

از انتقال بيماري ايدز جلوگيري نمي کند . اندازه مناسب کلاهک در افراد مختلف ، متفاوت مي باشد. قرار دادن آن بر روي دهانه رحم ممکن است براي بعضي از افراد مشکل باشد . ممکن است در حين مقاربت از محل خود خارج شود . در بعضي خانمها ممکن است ايجاد آلرژي يا حساسيت نمايد.

 

پزشکین : جلوگیری از بارداری با کلاهک رحم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *