جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



توصیه هایی برای داشتن پاهای سالم

توصیه هایی برای داشتن پاهای سالم

images (1)

پا قلب دوم بدن نام دارد پس مراقبت از آن خیلی مهم است در این مطلب به بیان شیوه های مراقبت از پا می پردازیم همراه ما باشید با توصیه هایی برای داشتن پاهای سالم .

پا یکی از مهم‌ترین و پرکارترین اندام‌های بدن انسان است و در عین حال بیش از سایر اندام‌ها نادیده گرفته می‌شود. پاهای ما به طور متوسط ۱۰ هزار قدم در روز راه می‌روند. هر فرد در طول عمر خود ۴ بار کل سیاره زمین را طی می‌کند. با وجود ۲۵۰ هزار غده عرق‌ساز در بدن، پاها در طول روز رطوبت زیادی از دست می‌دهند. جای تعجب است که ما به جای آنکه روزانه از آنها مراقبت کنیم، آنها را نادیده می‌گیریم یا پنهان می‌کنیم. از پاهای خود مراقبت کنید، تا آنها هم مراقب شما باشند. هیچ عذر و بهانه‌ای برای نادیده گرفتن پاها وجود ندارد. آنها هر روز ۱۰ هزار قدم با شما هستند، پس آنها را فراموش نکنید!
اصول اولیه مراقبت از پا
•پاهایتان را هر روز بشویید و آنها را به طور کامل خشک کنید.
•ناخن‌های پا را به طور مرتب کوتاه کنید و گوشه‌های آنها را بگیرید تا از رشد غیر‌عادی آنها جلوگیری شود.
•روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید، اما آن را بین انگشتان‌تان نمالید.
•پوست سخت پا را به آرامی و با استفاده از سنگ پا بر‌طرف کنید. برای اطمینان از نحوه بر‌طرف ساختن این مشکل با یک متخصص پوست مشورت کنید.
•وقتی می‌خواهید کفش نو بخرید، بعد از ظهر به فروشگاه بروید؛ چون پاها در این زمان کمی بزرگ‌تر هستند. کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز زیباترند، اما پوشیدن آنها را به حداقل برسانید.
علاوه بر پیروی از اصول اولیه، محصولات و شیوه‌های دیگری هم برای نرم و سالم نگه داشتن پاها وجود دارد.
محصولات بدون نسخه
محصولات متنوعی اعم از اسپری‌های خوشبوکننده و ضدعفونت برای مراقبت از پا وجود دارد. این محصولات که عمدتا از آزمایشات مختلفی عبور کرده‌اند، از سال‌ها پیش در بازار عرضه می‌شوند. محصولات بدون نسخه معمولا نتایجی مشابه داروهای تجویزی دارند، اما با قیمت کمتری به فروش می‌رسند.
مرطوب کننده‌های «بادی شاپ» انتخاب مناسبی هستند؛ این مرطوب کننده‌ها پاهای شما را نرم کرده و از آنجایی که حاوی نعناع هستند، آنها را خنک می‌کنند. این محصولات به طور کلی پاهای شما را تمیز، نرم و خوشبو نگه می‌دارند. شما می‌توانید اول از مرطوب کننده‌های حاوی نعناع استفاده کنید و سپس به سراغ لوسیون بروید. لوسیون‌ها به سرعت جذب پوست شده و پاهای شما را نرم می‌کنند. اسپری‌های خوشبوکننده هم به پاهای شما تازگی و طراوت می‌بخشند. شما می‌توانید این اسپری‌ها را در یخچال نگه دارید تا در روزهای گرم از خواص خنک کنندگی آن بهره‌مند شوید.
اسکراب و خمیر پای خانگی
در اینترنت، دستور‌العمل‌های بسیاری برای تهیه اسکراب و خمیر پا وجود دارد. این محصولات عمدتا از موادی تهیه می‌شوند که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد. این ترکیبات بر روی پا مالیده می‌شوند تا لایه برداری کرده و پوست پا را نرم‌تر کنند. پس از اتمام کار می‌توانید پاهایتان را چرب کنید تا اثر نرم کنندگی آن دوام بیشتری داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از بلغور جوی دوسر، آرد نخود و کمی آب گرم یک خمیر عالی تهیه کنید. به طور کلی، تهیه این اسکراب‌ها آسان است و هزینه کمی دارد. مواد مورد نیاز برای تهیه آنها هم به راحتی یافت می‌شوند. اما استفاده از این ترکیبات کمی وقت گیر است؛ پس مطمئن شوید که وقت کافی دارید!

محصولات طبیعی
بسیاری از افراد در ایام تعطیلات به ساحل می روند و پاهایشان را به آب می زنند تا آب شور دریا آنها را تسکین دهد. سپس، در ساحل پیاده روی می کنند تا عمل لایه برداری انجام شود. پس از آنکه از ساحل برگشتید، پاهایتان را کاملا بشورید و مرطوب کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب را هم فراموش نکنید. آفتاب سوختگی پا بسیار دردناک است. مراقب عفونت‌های پا نیز باشید، چون شن و ماسه به راحتی در پوست نفوذ می‌کنند. گذشته از این هشدارها و دستورالعمل‌ها، ساحل مکان فوق العاده‌ای برای تسکین پاهایی است که روزانه سخت کار می‌کنند. بنابراین، دفعه بعدی که در نواحی کف پا احساس درد کردید، برای رفتن به ساحل برنامه ریزی کنید تا سلامت پاهای خود را باز گردانید.

پزشکین : توصیه هایی برای داشتن پاهای سالم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)